Translate

2019. március 16., szombat

Főzelék, pörkölttel

(Elöljáróban, elnézést kérek minden kedves olvasómtól. Vagy a blogspot vacakol, vagy a gépem, de nem tudom formázni a bejegyzést. Az alapbeállítástól független a betűnagyság és a sorköz nagysága is, tőlem független a bekezdések és a képek helye, semmi nem úgy és nem oda kerül, ahogy és ahová azt én szeretném, így nagyon rendezetlen lett az összkép...)

Tehát, a bejegyzés:


Ha látod az áruházban, vagy a piacon a szép zöld 
bok choy, pak choi vagy bok choi felirattal ellátott növényt - aminek a magyar neve egyébként nagyon szépen hangzik: bordáskel -, ne gondolkodj sokat, vedd meg bátran! Egy kis batátával (édeskrumpli) felturbózva nagyon finom főzeléket csinálhatsz belőle. Azért azt is hozzáteszem, nyersen is finom, zöldségsalátákban is helytáll, ha bizalmadba fogadod.




Hozzávalók (ez kb. 5 adag étel):
  • 3 db bordáskel (bok choy, pak choi vagy bok choi)
  • 1 db közepes nagyságú édeskrumpli (batáta)
  • 1 db apró kockákra vágott vöröshagyma
  • 2 cikk zúzott fokhagyma
  • 2 kiskanál őrölt/törött koriandermag
  • 1 kicsi db apróra vágott gyömbér (vagy 1 kiskanálnyi por)
  • 2-3 evőkanálnyi (olíva)olaj
  • 2-3 evőkanál tejföl
  • 1 lapos evőkanál teljes kiőrlésű liszt
  • fél citrom leve
A bordáskeleket kettévágtam, kimostam a levélnyelek közül a földmaradványokat, és a fehér részeket csíkokra vágtam, a levélrészeket pedig félretettem.

Az édeskrumplit megpucoltam és felkockáztam.


A hagymát és a fokhagymát  az olívaolajon sóval pároltam, megszórtam a mozsárban frissen összetörött koriandermaggal, beletettem a gyömbért, majd rátettem az édeskrumplit, meg a bordáskelt. Kavargatás közben alaposan átforrósítottam, aztán felöntöttem vízzel, kb.a 4/5 részéig lepte csak el. Fedő alatt puhára főztem.


Amíg főtt (kb. 15 perc), a zöld levélrészeket is felcsíkoztam.

Amikor megpuhult, kb. az 1/5-öd részét kiszedtem az aprítógépbe, beletettem a lisztet és a tejfölt, ezekkel pépesítettem a zöldségeket. Visszaöntöttem az edénybe, beleszórtam a csíkokra vágott leveleket, újra összeforraltam és belenyomtam a citrom levét.


Csípős tojáspörköltet főztem hozzá. A főzelék savanykásan édes, a pörkölt csípősen savanykás volt, ennél tökéletesebb harmóniát elképzelni sem lehet.


Nincsenek megjegyzések: