Translate

2018. május 27., vasárnap

Gyors padlizsánkrém

Citromos, petrezselymes, és kevesebb, mint 30 perc alatt elkészül.

Eredetileg egy padlizsánétel tölteléke, de - amióta csak felfedeztem a már emlegetett Húsz ország konyhája  című könyv (szerző: Horváth Boldizsárné, megjelentette az Európa Könyvkiadó 1985-ben) marokkói fejezetében - mi kenyérre kenve esszük. (Én majonézes pirítóson, paradicsommal megpakolva szeretem a legjobban.)


Hozzávalók:
  • 2 közepes padlizsán meghámozva, kockákra vágva
  • ma 5 dkg vaj, de ha vegán krémet akarsz, akkor használj 3 evőkanál növényi eredetű zsiradékot (én olívaolajat szoktam)
  • 2 kisebb, apró kockákra vágott vöröshagyma
  • őrölt bors
  • fél citrom leve
A padlizsánt a zsiradékon sóval párolom, pár perc múlva közé szórom a hagymát, és fedő alatt - időnként átkevergetve - megpárolom.  Ha már puha, ráfacsarom a citromlevet, ráőrölöm a borsot és megszórom petrezselyemzölddel.


Ez az a padlizsánkrém, ami hidegen és melegen egyaránt finom, a citrom és a petrezselyem nagyon friss ízt ad neki.


Nincsenek megjegyzések: