Translate

2016. szeptember 17., szombat

Sárgarépás gabonafasírt és zöldborsós bulgur

Azt hiszem, a ma készült fényképeket nehéz lesz valaha is alulmúlni, viszont annyira finom lett a vegánszekció ebédje, hogy nem hagyom ki a leírását.
Még valami: nem írok csak hozzávetőleges mennyiségeket, mert pl. maradék kölest használtam, és a zabpelyhet is csak beleszórtam a tálba, és nem igazán néztem a rázúduló forró víz mennyiségét sem.

A fasírt hozzávalói:
  • 1 nagy bögrényi zabpehely annyi forró vízzel leöntve, ami jól ellepi
  • 1 pohárnyi főtt köles
  • 1 jó nagy, finomra reszelt sárgarépa
  • bors
  • pici fűszerpaprika
  • 2 cikk fokhagyma (helyette 2-3 szórásnyi hinget használtam)
  • borsikafű
  • petrezselyemzöld
  • 2 evőkanálnyi útifűmaghéj (ha eszel tojást, akkor abból 1 db elegendő)
  • a formázáshoz zsemlemorzsa 
  • olaj a sütéshez
Amikor a zabpehely elázott, összekevertem a többi hozzávalóval, vizes kézzel gombócokat formáztam, és olajban kisütöttem, mint ahogyan az egyéb fasírtokat is szokás. Jó sok réteg papírtörlővel itattam le róluk  sütés után.


Amíg sültek a fasírtok, a bulgur is elkészült.

Hozzávalók:
  • 1  "összemarék" zöldborsó
  • 1 bögre teljes kiőrlésű, aprószemű bulgur (ha rizs van otthon, az is jó persze)
  • petrezselyemzöld
  • bors
  • kevés olívaolaj (bármilyen olaj jó)
  • kevés lenmagolaj (el is maradhat)
A bulgurt megsóztam és megborsoztam, majd kétszeres mennyiségű forró vízzel leöntöttem, azután letakartam műanyag fóliával. kb. 15 perc alatt szívta magába a forróvizet.

A borsót kicsi olajon megpároltam egy kevés sóval.

Összekevertem a borsót és a bulgurt és a petrezselyemzöldet úgy, hogy lenmag olajat is öntöttem rá.


A hozzá készült saláta elemei: sárgarépa, salátalevél, paradicsom és zöldpaprika, valamint citromlé-mustár-fehérbors öntet.



Nincsenek megjegyzések: