Translate

2016. január 17., vasárnap

Árpagyöngy ropogós




Ez a torony nem csak szép, hanem nagyon finom is. Sós és ropogós. Mármint nem túl sós, csak úgy "normálisan". Árpagyöngyből, sárgarépából, és fűszerekből készült. Kevés olajon "grilleztem" és a zöld színű feles borsóból főzött zöldséges pürével teljes értékű fehérjévé komplettálódott.

 Így néztek ki együtt:


Ahogy készült:

A mennyiségek:
  • 2 dl hántolt árpa (gersli, árpagyöngy)
  • 7 dl víz
  • 2 db reszelt sárgarépa
  • 1-2 cikk zúzott fokhagyma
  • őrölt bors
  • apróra vagdalt petrezselyemlevél
  • ha nem vagy gyakorlott árpagyöngyfasírt készítő, akkor egy evőkanál finomliszt is
  • kevés olaj a sütéshez
A gabonát sós vízben megfőztem (gyorsfőzőben viszonylag hamar elkészül, akkor jó, ha már nincs leve és ragacsos egy kicsit), majd kihűtöttem. A felét a felkarikázott sárgarépával és a fokhagymával aprítógépbe tettem és összezúztam. (Ha nincs aprítógép, akkor a répát finomra kell reszelni, a puha gabonát  pedig egy krumplinyomóval kicsit megtörni.) 

A keletkezett masszát borsoztam, és belekevertem a petrezselyemlevelet is. Ez az a pont, ahol hozzákverjük a lisztet, amennyiben szükséges tartjuk.
Ha gyakorlott vagy, vagy eleve bízol magadban, akkor nem szükséges, mert összeragad, csak ügyesen kell tudni csinálni a formázást. Azért tartom fontosnak ezt itt hangsúlyozni, mert lássuk bem, bizonyos ételek készítéséhez kell egy kis gyakorlat. A vegetáriánus fasírtok is könnyen formázhatók, egyben maradók lesznek, ha már tapasztaltabbak vagyunk. Addig meg tegyünk hozzá "kötőanyagot"!

Ebből a mennyiségből 15 lepényke lesz, nedves kézzel kell megformázni, és ügyelni kell arra, hogy 0,5 cm-nél ne legyen vastagabb, mert akkor könnyen eltörik, ha átfordítod a serpenyőben.

Szóval, nedves kézzel kerekded lepényeket formázunk és forró serpenyőben (oldalanként 2-3 perc alatt) kevés olajban ropogósra sütjük.


Papírtörlőn leitatjuk róla az olajat, és nem bírjuk megállni, hogy ne ropogtssunk el legalább egyet közben, mert annyira finom és illatos.




Nincsenek megjegyzések: