Translate

2015. november 7., szombat

Sütőtök curry

Szeretek blogkóstolni, szeretek Bogitól főzni, szeretem az indiai ételeket. A családom rajong a sütőtökből készült ételekért, miattuk volt egyértelmű a választásom. A sütőtökös spenótos csirke curry - t főztem meg (úgy, hogy a vegetáriánusokéban padlizsáncsíkok voltak csirke helyett).
Változtattam rajta egy "kicsit". Bogival ellentétben mi gyakorlott indiai étel evők/főzők vagyunk, így tettem bele bőven az itthon lévő fűszerekből.

Hozzávalók (7-8 főre):
  • 2-3 evőkanálnyi olaj
  • 6 aló csirkecomb filézve, csíkozva
  • 2 sárgarépa félkörökre vágva 
  • 70 dkg-nyi sütőtök (egy átlagos tök háromnegyede) 
  • fél doboz konzerv hámozott paradicsom 
  • 2-3 evőkanál sűrített paradicsom
  • 2 kisebb fej hagyma 
  • két nagy maréknyi spenótlevél 
  • 1 dl-nyi víz 
  • 4 dl konzerv kókusztej  
  • fűszerek: só, bors, 1 kiskanál fűszerpaprika, 1 evőkanál curry, 1-1 kiskanál koriandermag, fekete és fehér mustármag, lepkeszegmag, gyömbérpor, kurkuma 
  • 2 gerezd fokhagyma
  • fél citrom leve 
  • 2 evőkanálnyi szárított görögszénalevél
A felcsíkozott  csirkecombcsíkokat beleforgattam összetört mustármag, koriandermag, lepkeszegmag keverékébe. Ezt követően wokban, forró olajban pirítottam, amíg kérget kapott, aztán felszeletelt vöröshagyma is került bele, amivel egy darabig együtt kavargattam. 
 
 
 
 
 
 
Szórtam rá curryport, kurkumát, fokhagymát, gyömbérport, tettem bele zúzott fokhagymát, öntöttem hozzá paradicsomkonzervet, citromlevet, majd beletettem a felkockázott tököt és sárgarépát is, amit félkörökre vágtam. Pici vízzel felöntöttem. A paradicsom és a citromlé savassága segít abban, hogy a tök "harapós" legyen, és ne olyan pép, mint ha sült tököt ennénk.
 
Eztán került bele a görögszéna és kókusztej. Ez utóbbi kevésnek bizonyult, ezért kókuszreszelékkel és tejjel kiegészítettem (a hozzávalókban már ennek megfelelően adtam meg a kókusztej mennyiségét, de azt el kell mondjam, vannak olyan curryk, amit eleve tejjel és kókuszreszelékkel csinálok).  Sóztam és borsoztam is közben, és a végén belekerültek a spenótlevelek is.
 
Ilyen egyszerű. Leírni komplikáltabb, mint megcsinálni. Az íze pedig felülmúlhatalan. Pontosabban azért felülműlható, de ez egy nagyon finom és illatos étel.
 
Jázminrizzsel ettük.
 
 
 Örömmel kóstolok máskor is tőled, Bogi! :)
 
 

Nincsenek megjegyzések: