Translate

2015. november 24., kedd

Sárgarépás-póréhagymás zabpehelyfasírt

A kényelmességem azt diktálja, hogy mindenképp legyen valami közös alapja, összekötője a vegetáriánus és a nem vegetáriánus ételeknek, hiszen akkor kevesebbet kell vacakolnom a főzéssel. 
Azt is meg kell mondjam, hogy nehezen találom ki, mi(k) legyen(ek) a hétvégi menü(k), a népeim meg nem mondanak semmit, vagy legalábbis ritkán találkozom a "lepjél meg" kíséretű huncut mosolyon túli konkrétummal. Persze nem panaszkodhatom, hiszen rendkívül hálás közönség. Mindent megesznek, amit elébük pakolok, igaz, én meg figyelembe veszem azokat a kereteket, amin belül érdemes mozognom.

Legutóbb frissensültet csináltam a vegáknak - mert a többieknek is az volt a maguk módján-, a közös alap pedig zelleres krumplipüré (pontosabban krumplis zellerpüré) volt. 

Készült már máskor is ez a fajta fasírt, de az állagát most találtam el igazán, és így teljesen jól tudtam sütni annak ellenére, hogy tojás nem került bele, a zabpehely ebben a tekintetben eléggé önjáró, és tettem hozzá 2 evőkanálnyi útifűmaghéjat is. 
Javaslom annak, aki kipróbálná, de nem jut útifűmaghéjhoz, hogy vagy egy tojást, vagy egy kanál lisztet tegyen bele, akkor biztosan nem kell óvatoskodni az átfordításnál. Nekem útifűmaghéj és más külön kötőanyag nélkül is egyben szokott maradni, de persze én sok ilyesmit csinálok.



Hozzávalók (6-7 adagnyi lesz belőle):
  • 25 dkg zabpehely
  • 3 db reszelt sárgarépa
  • 1 db finomra kockázott vöröshagyma 
  • 1 kisebb, vékony karikákra vágott póréhagyma (helyette esetleg 1 db vöröshagyma)
  • bors
  • 2 evőkanályi szójaszósz
  • kb. 3,5 dl víz
  • 1,5 dl-nyi joghurt (ha vegán vagy, akkor növényi)
  • 2 evőkanálnyi útifűmaghéj (és/vagy liszt)
A sütéshez pár evőkanálnyi zsiradék (olaj vagy kókuszzsír).



Előző este, vagy  kora reggel keverem össze a masszát, hogy a zabpehely és az útifűmaghéj kedvére, pontosabban az én kedvemre megduzzadhasson.

Leöntöm a zabpelyhet langyos vízzel, és alaposan elkevergetem egy tálban. Ezután lereszelem a répát, felaprítom, karikázom a hagymákat, és még más konyhai munkákat is csinálok közben, hogy kb. 30 percig állhasson a zabpehely. 

Amikor eltelt a félórányi idő, minden más hozzávalót beleteszek a tálba, és alaposan összekeverem. Lefóliázom, és beteszem a hűtőszekrénybe legalább pár órára.

A sütéshez kevés zsiradékot zsiradékot felhevítek egy serpenyőben, közben vizes kézzel lapos korongokat formázok a masszából, amiket szép sárgára sütök, ez oldalanként kb. 4-5 percig tart. Papírtörlőn leitatom a felesleges zsiradékot.

Hidegen talán még finomabb, mint forrón.


Forrás: Ann Noel

Nincsenek megjegyzések: