Translate

2015. július 5., vasárnap

Vaníliás-citromos főtt köles és nyers nektarinpuding

Forróságban is muszáj ebéd után egy kis édességet enni, ugye? Ráadásul ez nem is túl édes.
(Persze, itt jön a szokásos: NYUGODTAN CSINÁLD FEHÉRCUKORRAL ÉS TEHÉNTEJJEL, VAGY TEJSZÍNNEL, ha az kedvedrevalóbb, vagy számodra könnyebben elérhető!)


Hozzávalók (7-8 adaghoz):
  • 20 dkg (1 bögre) köles
  • só 
  • vanília
  • 1 citrom héja és leve
  • 4-5 evőkanál cukor mennyiségének megfelelő édesítőszer
  • 2 dl-nyi kókusztej
  • 6-7 db nektarin
  • 3 lapos evőkanál útifűmaghéj
A kölest háromszoros mennyiségű vízben megfőztem egy darabka vaníliával és egy pici sóval. Amikor felszívta az összes vizet, hozzákevertem a citrom lereszelt héját, 3 evőkanálnyi édesítőszert és kb. 1 dl kókusztejet. Ha nagyon krémesre szeretnéd, akkor tehetsz többet is, de én most azt szerettem volna, hogy "kásás" maradjon. Alaposan elkevertem, és poharakba adagoltam.

Amíg hűlt a köles, megcsináltam a nyersnektarinpudingot.

4 db nektarint héjastól felszeleteltem, és betettem az aprítógépbe. Kicsit összezúztam, hozzáöntöttem a maradék kókusztejet, a citrom levét, 2 evőkanál édesítőszert, és az útifűmaghéjat. Tovább aprítottam a géppel, addig, amíg teljesen pépes lett.

A pudingot rátettem a kölesre: egy kanállal osztottam szét a kölesespoharakba úgy, hogy még egy kis hely maradjon a tetején. Eebédig betettem a hűtőszekrénybe.

Evés előtt a maradék nektarint kicsi darabokra vágtam, és ráhalmoztam a puding tetejére.


Ez így nem túl édes, nagyon jól érezni a köles és a nektarin ízét, amit a citrom, a vanília,  íze tökéletesen kiegészít. Nekünk pont jó így, de ha valaki édesebben szereti, akkor persze édesebbre is csinálhatja.
Lehet kapni tejszínes karamella arpmát, jól illik bele az íze, ha még "finomabbra" szeretnéd.


Nincsenek megjegyzések: