Translate

2015. április 26., vasárnap

Sajttorta, de sós

Mondtam tegnap, hogy kettőt kóstoltam a 22. Blogkóstoló alkalmából, az ÍZVARÁZS-LAT blogról. Finom lett a sós sajttorta is, amin mindössze annyit változtattam, hogy borsos-fokhagymás sült gombát is kevertem a sajtmasszába, hogy még töményebb legyen. A Lőrinc fizikai terheltsége miatt muszáj, hogy nagyon laktató és fehérjedús ételek készüljenek, és persze húsmentesen. Dupla adag készült, mert sokan is vagyunk, meg finom is.

Hozzávalók:

a tésztához
  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dl víz
  • 15 dkg vaj
  • 1 teáskanál só
a töltelékhez:
  • 50 dkg felszeletelt gomba
  • 1 evőkanál vaj
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • őrölt bors
  • fokhagyma
  • 40 dkg reszelt félkemény sajt
  • 4 dl tejföl
  • 6 db tojás
  • 1 evőkanál mustár
a tetejére
  • póréhagyma karikák
 Legelőször a felszeletelt gombát sütöttem pirosra a vaj és olívaolaj kleverékén sóval, borssal, fokhagymával.

Amíg a gomba hűlt, a tésztához valókat a robotgéppel összedolgoztam, és egy sütőpapírral bélelt 25 cm átmérőjű kerek formába belesimogattam úgy, hogy pereme is legyen. Mindez kézzel is hamar megvan, de én nagyon kénylemes vagyok.

A reszelt sajtot, tejfölt, a tojásokat, a mustárt, a sót összekevertem, beleforgattam a fűszeres sült gombát, és belesimítottam a sajtos masszát. A tetejére rászórtam a hagymakarikákat. A tészta peremét egy kicsit rásimogattam a töltelékre.

225 fokon kezdtem sütni, de a hagyma hamar kezdett pirulni, így 15 perc után levettem 175 fokra, még kb. 20 percig volt a sütőben. Amikor már nem ragadt a massza a beleszúrt kötőtűre, kivettem.



Tejszínes sóskamártással ettük.




Nincsenek megjegyzések: