Translate

2014. augusztus 11., hétfő

Megszentségtelenítettem, vagy felmagasztaltam a főzőtököt?

Döntse el ki-ki maga! Mindenesetre finom és még 15 perc sem kell hozzá szinte. Mondjuk, a tök felcsíkozása miatt (most késsel vagdaltam) mégis inkább 20 perc.

Hozzávalók:
  • 0,5 kg csíkokra vagdalt főzőtök
  • 1 db vöröshagyma
  • 2 cikk fokhagyma
  • 2 kávéskanál curry
  • 1 kávéskanál római kömény
  • 1 kávéskanál koriandermag
  • őrölt bors
  • 1 késhegynyi csípős paprikaőrlemény
  • 2-3 dl paradicsompüré
  • szárított korianderlevél (petrezselymelevél)
  • 1 evőkanálnyi citromlé
  • 1 nagy evőkanálnyi növényi zsiradék (amilyet szeretünk használni)
A zsiradékon sóval pároltam a kockákra vágott vöröshagymát, megszórtam az összetört korianderrel és római köménnyel. Illatosra pirtottam, majd hozzákerült a currypor és a fokhagyma, azokkal is alaposan átpirítottam, és rátettem a tökcsíkokat. Nem pároltam puhára, szinte csak átforrósítottam. Ráöntöttem a paradicsompürét, ráőröltem a borsot, szórtam rá őrölt paprikát, kicsit utánasóztam és összerotyogtattam, majd belekevertem a citromlevet.

A végén megszórtam szárított korianderzölddel. Sajnos (?) a frissnek az ízét én nem szeretem, a szárítottét viszont igen. Persze, aki azt sem szereti, petrezselyemzöldet is szórhat rá.

Köretnek egy rész teljeskiőrlésű kuszkuszt 2 rész vízzel leöntöttem, sóztam, borsoztam, letakarva megduzzasztottam.


Nincsenek megjegyzések: