Translate

2014. június 8., vasárnap

Spárga és paradicsom

Más években egy-egy szezonban több ételt is csinálunk spárgából, az idén viszont valahogy elmaradt. Az uram nagyon odavan érte, így a szezon vége felé közeledve a muszáj volt a kedvéért venni. Mármint örömködési muszáj, mer'hát mégiscsak az ő kedvére főzök, vagy mi.

Egy szép nagy csomaggal vettünk. Persze, ugyanúgy fél kg-os volt, mint a többi, de mivel zsengék és nagyon véknyak voltak, jó sok volt benne. Hogy valójában mit csinálok belőle, azt csak ma reggel gondoltam ki. Köret (vagy saláta, kinek hogy tetszik) lett belőle fokhagymás-tejszínes tengeri halhoz és gombához. (A halat nem fényképeztem le, a gombából valószínűleg lesz később bejegyzés, bár nem túl látványos étel, de annál finomabb.)

Citromos paradicsom és spárga

Hozzávalók (4-en ettünk belőle):
  • 50 dkg zöld spárga
  • 1 nagy csipet só
  • pici szódabikarbóna
  • 6 db paradicsom
  • fél citrom húsa
  • fél vöröshagyma
  • 1 evőkanálnyi olívaolaj
  • 1 evőkanálnyi mustár
A spárgák alját megtörtem, kb. másfél cm-nél törtek el, azokat félretettem, majd valami levesbe bekerülnek.

Egy fazék aljába öntöttem vizet és egy csipet sóval felfőztem, aztán beletettem a szódabikarbónát, hogy szép zöld maradjon a spárga színe.

A spárgákat elfektettem a párolóbetéten, a forró víz fölé tettem, lefedtem és pár percig pároltam. Kicsit "harapósra" hagytam.

A hagymát nagyon finomra összevágtam, a lehártyázott citrommal ugyanígy tettem, majd olívaolajjal és egy evőkanálnyi mustárral összekevertem.

Ebbe az öntetbe került bele az összevagdalt spárga és a darabokra vagdalt paradicsom.

Ebédig a hűtőben tartottuk.

Nem tévedés, több só nem került bele, csak annyi, amennyit a főzővízbe tettem. A hagyma, a citrom és a mustár épp eléggé ízesítette, nem hiányzott a só.


Nincsenek megjegyzések: