Translate

2014. június 22., vasárnap

Ha visszatöltjük a cukkinit a cukkinibe az cukkinikolbász?

...talán nem, de nagyon finom.

Hozzávalók (3 adagnyi):
  • 2 db vékony cukkini
  • kb. 25 dkg-nyi édeskrumpli (helyettesíthető répával, krumplival, paszternákkal, bármivel, amit szívesen eszünk cukkinivel együtt)
  • 3-4 dkgnyi parmezán (bármilyen sajt)
  • 3 evőkanál párolt "valami". Én köles-vöröslencse-lenmag egyveleget használtam, mivel az volt más ételhez a köret, de rizs, gersli, kuszkusz, bulgur, bármi megteszi, amit általában eszünk
  • zúzott fokhagyma
  • őrölt bors
  • borsikafű
  • szurokfű (oregano)
  • aprított petrezselyemlevél
  • 25 dkg-nyi édeskrumpli, ami helyett használhatunk répát, krumplit, paszternákot, sütőtököt, szintén bármit, ami a kezünk ügyében van és szeretjük
  • 1db jó nagy paradicsom
  • olívaolaj (bármilyen olaj)
A cikkunik végeit egyenesre vágtam úgy, hogy nagyobb darabok jöjjenek le, majd harmadoltam mindkettőt. Karalábévájóval kiszedtem a hengerek belsejét úgy, hogy kb. 1 cm széles terméshús maradjon meg a héjon. A keletkezett cukkiniforgács egy részét apróra vágtam, egy részét félretettem.

A végekről levágott darabokat durvára reszeltem, hozzáadtam az apróra vagdalt cukkinibelsőt, a finomra reszelt parmezánt, a köleses egyveleget, és a fűszerek egy részét. Alaposan összekevertem és teletömködtem vele a cukkinihengereket.

Az édeskrumplit feldaraboltam, közészórtam a maradék cukkinidarabokat, a maradék fűszereket, a cukkinihengerekből kimaradt "tölteléket" és ezt is alaposan összekevertem.

A sütőedény aljába szórtam durvaszemű sót, megpocsoltam olajjal, beleállogattam a megtöltött cukkiniket, és közészórtam a töltelékes keveréket, majd a nem túl egyenletesen feldarabolt paradicsomot rászórtam a tetejére. Picikét a tetejét is megsóztam.


A tálat letakartam, és kb. 30 percig lefedve, utána még 20 percig fedetlenül sütöttem 200 fokon.









Nincsenek megjegyzések: