Translate

2013. december 3., kedd

Forró csokoládé


Nem, nem a korvapuusti receptje kerül ide, hiszen azt már régen leírtam. Ott mögötte, a háttérben bújik meg egy bögre forró csokoládé. Arról szól ez a bejegyzés.  

Hozzávalók:
  • 25 dkg  étcsokoládé (magas kakaótartalmú)
  • 2 evőkanál sötét színű kakaópor 
  • 3 evőkanál nádmelaszos barnacukor
  • 1.5 l tej
  • 2 dl tejszín
  • 1 kávéskanál kínai ötfűszer keverék (opcionális), de lehet fahéj, mézeskalácsfűszer, ilyesmik
  • éééés, ha szereted, akkor ne maradjon el egy kis chili sem
A csokoládékat összetörtem és kevés tejjel nagyon lassan felolvasztottam. Közben a kakaóport, a cukrot, a fűszerkeveréket és a a többi tejet alaposan kikevertem. Szép lassan, állandó kavarás közben hozzáöntöttem a felolvadt tejes csokihoz. Amikor felforrt, egy kicsit kivettem belőle, elkevertem a tejszínnel, azután folyamatos kavarás közben visszaöntöttem a többihez. Hagytam, hogy kicsit forrjon még, majd átöntöttem egy kannába.

Természetesen az ötfűszer el is maradhat, lehet beletenni mézeskalácsfűszert, vagy csak fahéjat, vagy semmit, és akkor marad a natúr, de nagyon finom csokiíz.

És, igen, ez nem édes. Csokoládé ízű. Így szeretjük. Persze, lehet édesebbre is csinálni.

Nincsenek megjegyzések: