Translate

2013. augusztus 3., szombat

Mitagadás, a sajt bóti

A többit viszont én csináltam.

A sült krumpli hozzávalói:
  • 1 kg aprószemű, héjastól előfőzött krumpli
  • szezámmag
  • lenmag 
  • olívaolaj
Igazából nincsenek kategóriák, de ha már felsorolom a hozzávalókat, muszáj írni konkrétumokat is.A krumpli hol nyers, hol előfőzött, hol héjas, hol hámozott és ezek lehetséges variációi. A magok mennyisége változó, hol csak egyféle, hol több, most például megcsúszott a lenmagos zacskó, amikor szórtam, így az dominált.
A só általában durva szemű, az olaj általában olíva, de nincs különösebb jelentősége.

A megmosott krumplikat beletettem a fazékba, felöntöttem forróvízzel, tettem hozzá sót és kb. 15 percig főztem.
Amikor megfőtt, leöntöttem a forróvizet és folyattam rá hideget, hogy meg tudjam fogni.
Egy tepsi aljára pocsoltam olívaolajat, szórtam durvaszemű sót, és belepotyogtattam a félbevágott krumplikat, a tetejére ismét só és olaj., meg a szezámmag, és jól összekevertem, azután betettem a sütőbe.
Mivel csak pirulnia kell, praktikus a legforróbb fokozatra állítani a sütőt.
Én 250 fokon kb. 35 percet sütöttem, ha jól emlékszem.




A gyümölcspüré hozzávalói:
  • 6 szem őszibarack
  • 1 marék szeder
  • fél citrom leve
  • 3 szál kakukkfű levelei apróra vágva (kiskanál szárított, ha nincs friss)
Az elv ugyanaz, mint fent. Mindegy mi és mennyi, aprítógépbe téve (turmix, krumplinyomó, villa), kicsit lehűtve.




Nincsenek megjegyzések: