Translate

2013. augusztus 16., péntek

Magos nemhús és nemrizses hús

Holnap elutazunk az urammal. (Igaz, előtte még dolgozom egy kicsit.)
Ilyenkor mindig igyekszem előre csinálni mindenféle finomakat, hogy a szülőmentesség minden tekintetben üdítő legyen.

Persze e kényelmem és a lustaságom itt is kiütközik, mert igyekszem minél kevesebb munkával elérni azt, hogy mindenkinek legyen kedvére való. Igaz, ez eléggé pepecselős, de a hús csak a legvégén kerül bele, miután a Viola részét kiszedtem, így nincs is bennem az az érzés, hogy többfélét főzök.

Most az egyik finom ez a magokból főzött étel. Olyan, mintha rizseshús lenne, de csak kevés barnarizs van benne, a többi elem olyan, amit Lőrinc és Bálint  is nagyon szeret, ugyanakkor a komplett fehérje Viola részére is biztosított, pluszban Anti sem eszik glutént. Kata eléggé mindenevő, így neki mindenképp jó, és mivel Kati most épp nyaral, a gombát is belekevertem a húsosba, nem külön tároljuk. Nos, miután a népünket felsoroltam, megmutatom az ételt is.

A neve lehetne magos nemhús, illetve nemrizses hús. Talán ezek a leginkább illőek.

Hozzávalók
(kb. 8 személyre, úgy, hogy legyen egy kis maradék is):
  • 1 pohár barnarizs
  • 1 pohár lenmag
  • 1 pohár hajdina
  • 0,5 pohár köles
  • 0,5 pohár vöröslencse
  • 4 db sárgarépa
  • 15 dkg-nyi zöldborsó
  • 1 cukkini
  • 50 dkg gomba
  • 40 dkg pulykacomb filé
  • 1 vöröshagyma
  • 2 cikk fokhagyma
  • 2 evőkanálnyi vaj
  • 5 evőkanálnyi olívaolaj
Legelőször a pulykát vágtam kicsi kockákra. Egy evőkanál olaj és 1 evőkanál vaj keverékén sóval hagymát pároltam, megszórtam fehérborssal, tettem rá zúzott fokhagymát, és megpároltam benne a pulykát.

Amíg a pulyka párolódott, húsmentessé tettem a konyhát, és hozzáláttam a többihez.

2 pohár barnarizst egy gyorsfőzőben kevés olívaolajon pirítottam, felöntöttem kétszeres mennyiségű forróvízzel, megsóztam, rázártam a tetejét és kb. 20 percig főztem.

A cukkinit felkarikáztam, sütőpapírral bélelt tepsin meggrilleztem volna, ha nem hőlégkeverésre állítom a sütőt. Így puhább lett a szokásosnál, de szépen megpirult.

A gombát felaprítottam. Vaj, olívaolaj és só keverékén megpirítottam, kicsi fokhagymát is szórtam rá a vége felé.

Egy lábasban olívaolajat forrósítottam, ráöntöttem a magvakat és kicsit pirítottam. A 3 pohárnyi mennyiséget 5 pohár forróvízzel felöntöttem, beletettem a felkarikázott répákat, a zöldborsót, megsóztam, lefedtem és addig főztem, amíg kis kürtők keletkeztek a tetején.

Amikor mindennel kész lettem, a hús kivételével mindent összekevertem úgy, hogy tettem félre egy kis gombát.
Kiszedtem a Viola "adagját", hozzákevertem a félretett gombát. Azután a többit elkevertem a hússal.

 A Violáé:



A többieké:





Nincsenek megjegyzések: