Translate

2010. december 5., vasárnap

A ma esti gyertyagyújtás

Legelőször is Mariannának, egy kedves barátnőmnak köszönöm a ma esti sütinket. Beszélgettünk a mákdarálásról, és ő tanácsolta a fagyott mák kávédarálózását, mert így lehet cukor nélkül is darálni, nem tapad bele a darálóba. A fizika törvényszerűségeinek köszönhetően a darálás végére kiolvad, hideg sem lesz.
Szóval, köszi, Marianna, ezentúl mindig így darálunk mákot! :))

Tehát, ma újra kefíres sütink volt.

A száraz anyagok:
  • 2 pohár fehér tönkölyliszt, 
  • 1 pohár graham liszt,  
  • 1 pohár darált mák
  • 12 g sütőpor
  • 1 káváskanál örölt gyömbér
  • fél evőkanál fahéj
Ezeket egy tálban alaposan összekevertem.

A nedves anyagok:
  • 2 pohár lágy barnacukor 
  • 2 tojás
  • 2 pohár kefír
  • kevés őrölt vanília 
  • 1 narancs lereszelt héja és leve
  • 1 dl olvasztott és kihűtött vaj
A tojásokat elkevertem a barnacukorral, tovább kevertem a kefírrel, hozzáadtam a narancs héját  és levét, beleőröltem a vaníliát.

A két anyagot összekevertem egy fakanállal. Ezt nem kell különösebben kidolgozni, elég olyan "éppencsakhogy" elkeverni.
 
Amikor kész lett a massza, tettem bele 2 kockákra vágott körtét (utólag úgy látom, elbírt volna 4-et is), és kettő gyümölcskenyér formába szétraktam.

A szokásos 5 perc 225 fokon, majd 15 perc kb. 165 fokon, meghosszabbodott, nagyon lassan sült, de a végén nagyon finom lett.

Nincsenek megjegyzések: