Translate

2017. október 23., hétfő

Szalonnás rizsropogós

Ez a bejegyzés "igazából" a  "maradékkommandó" című blogomon található, de lustaságom lévén azt a blogot nem regisztráltam sehová, így a láthatósága minimális, ezért megmutatom itt is. Ráadásul ezt még januárban főztem, azóta hevertek a képek egy mappában, a szöveg pedig egy piszkozatban a blogon.
Ha tetszik, amit olvasol, kérlek, oszd meg másokkal is!



Nekem a legtöbb problémát a párolt rizs jelenti. Az előrefőzéseknél annak a mennyiségét tudom a legkevésbé jól kalkulálni, így sokszor termelődik maradék.
Most is maradt 2 bögrényi barnarizs, amit persze nem szerettem volna kidobni, így átlényegült. 11 db, kb. 10 cm hosszú és kétujjnyi széles nemistudommineknevezzem lett belőle, ami nagyon laktató, nagyon jó ízű, és megkockáztatom, valami mártogatóssal még egy sörözős esten is megállja a helyét. Azt is gondolom, hogy a fűszerek is bátran variálhatók

Amik még maradékok voltak: a juhtúró és a bacon, így a hűtőben kallódástól menekültek meg.

Hozzávalók:

a krokettekbe:
  • 2 bögre maradék párolt rizs
  • 2 evőkanálnnyi juhtúró
  • 5 dkg reszelt füstölt sajt
  • bors
  • borsikafű
  • 2 cikk zúzott fokhagyma
  • 3 tojás
  • 4 szelet feketeerdő sonka (el is maradhat, vagy helyettesíthető mással)
a tetejére-aljára:
  • 3 szelet császárszalonna
  • 2 evőkanál olívaolaj.
A sonkát apró darabokra vágtam, és összekevertem a többi hozzávalóval, majd vizes kézzel egyforma nagyságú krokett formákat gyúrtam belőle. Mivel volt egy kis maradék bacon, ezért mindegyik tetejére tettem egy akkora darabot, hogy befedje, az aljukat pedig előtte egy ecset segítségével beolajoztam.





1 megjegyzés:

Éva írta...

A rizsből nálam is általában marad. Jó ötlet ez az "újrahasznosítás"! Szerintem a másik blogod is jobban közzé tehetnéd !