Translate

2014. április 27., vasárnap

Multikulti konyha

Bizony, a fényképre csak a maradék került és persze,  szokásosan rosszul sikerült kép.

Multikulturalizmus - a konyhában.

Van nekem egy barátnőm, Panna (Ha még nem hallottál róla, nézd itt meg, érdemes!), aki ugyanúgy csinálja a svédgombát, mint én, és nagyon jól írja le. Pont úgy csinálja, és éppen aszerint, ahogyan én: semmiből nincs meghatározott mennyiség.

Íme, itt a receptje:
"Szóval egy pici fej hagymát felkockázok, kis olajon üvegesre párolom. Ha friss gombából csinálom, akkor ezen a ponton teszem bele a megtisztított, szeletelt gombát (ne kérdezz mennyiségeket... :D), és megpárolom. Utána beleöntöm a sűrített paradicsomot (mondjuk két közepes konzervet, de ez függ a fajtájától is), ha kell, kicsit hígítom, de nem kell, hogy nagyon folyjon. Sózom, kicsit cukrozom, és jöhetnek a fűszerek (én oreganót és bazsalikomot szoktam beletenni, meg borsot. Néha provence-i fűszerkeveréket, ha olyan hangulatom van :)). Egyet rottyan, és le is zárom, mehet valami hűvös helyre.
Ha konzerv gombát használok, akkor a lecsepegtetett gombát a végén keverem bele, egy kicsit összerotyogtatom a szósszal, és kész. :) "

Van nekem egy könyvem, amit szoktam itt emlegetni, ez a Horváth Bodizsárné (annyira szeretném egyszer megtudni, hogy ő-e Horváth Rozi) által írt 20 ország konyhája. A marokkói ételek közül szoktunk készíteni egy padlizsánkrémet, amit a szerző így ír le:
"A padlizsándarabokat pirítsuk 10 percig vajban. Adjuk hozzá a reszelt hagymát, a petrezselymet, törött borsot, és a citromlevet. Lassú tűzön, lefedve pároljuk még 3-4 percet."

Aztán, van nekem az egyik kedvencem, a klasszikus magyar étel, a rakott krumpli.

Na, ilyesfélét kerekítettem a svédgombából,  a marokkói padlizsánkrémből a kozmopolita krumpliból és a magyar tejfölből. A multikulturalizmus a konyhában is hasznos.

A héjában főzött, karikákra vágott krumplikat vajjal kikent edénybe sorakoztattam.

Rátettem a svédgombát, ami igazából mégsem volt az, mert félkörökre vágott hagymákat pároltam a gombával együtt, a mennyiségük kb. megegyezett.

Ezután újabb krumpliréteg következett.
 

Végül a kihűlt padlizsánkrémet elkevertem tejföllel, befedtem a krumplit és 200 fokon kb. 35 perc alatt szép pirosra sütöttem.

Mint mondtam, ez itt a maradék és  kép sem jó.


A pirult részek lekapirgálása a legjobb, az elpakolásban


Nincsenek megjegyzések: