Translate

2024. június 14., péntek

Rántotta, újhagymával és mángolddal

 Új fejezett kezdődött a családunk életében májusban. Tagja lettünk a Panoráma Ökokert közösségének, minden héten hozunk egy óriási zöldségkosarat. Ezzel a családunk értékrendjének megfelelően helyi, szezonális, jó minőségű, vegyszermentes zöldségeket eszünk és "lubickolunk" a helyzetben.  Nem csak lubickolunk, nagyon nagy nyugalommal tölt el a tudat, hogy a mi Legeslegeslegkisebbünk - aki tavaly augusztusban emelte a családunk létszámát nyolcról kilencre - cuppogása egészséges alapanyagokból készült ételektől hangos. Ezek a zöldségek frissek is, tök jó érzés, hogy az aktuális betakarításról szerdán kapott fényképek és tájékoztatások alapján tudjuk megtervezni a következő hét étrendjét.

A tegnapi kosárban a nagyon sok minden között rengeteg mángold is volt. Ismét vásároltunk a gazdaságban szabadtartású házi tojást is a zöldségkosarunk mellé, így a mai reggelink alapanyagai közül a repceolaj és a só a Czifra Cekker Csomagolásmentes boltból, a többi (az egy szem zöldpaprika kivételével MINDEN (igen, a paradicsom és az uborka is) a Panoráma Ökokertből származik. Felszabadító érzés, hogy helyben vásároljuk meg az ételeink alapanyagainek nagy részét

És akkor, a rántotta, 2 személyre:

  • 1 evőkanálnyi repceolaj
  • 1 szál újhagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • frissen őrölt bors
  • 8 mángoldlevél
  • 5 db tojás
Egy serpenyőben a felforrósított olajon egy felszeletelt újhagymát pároltam sóval (mivel a só nedvességet von ki a hagymából, nem pirul, hanem szép kényelmesen párolódik.


Ezt követően a fokhagymagerezdeket szétlapítottam a késpengével, majd apróra vagdalatam és rászórtam a hagymára, majd a borsot is ráőröltem. Amíg tovább párolódott, csíkokra vágtam a mángoldot, majd rászórtam a hagymákra.



A mángoldleveleket csak annyi ideig pároltam, amíg egy tálkában a tojásokat egy kicsit felvertem, majd a tojásmasszát beleöntöttem a serpenyőbe és egy kellemes, lágy rántottává forrósítottam.


Ilyen lett.


Nincsenek megjegyzések: