Translate

2024. február 23., péntek

Sárgalencse palacsinta

Már egy ideje látok keringeni az interneten egy vöröslencse palacsintát, ami nagyon szimpatikus, mert csak vízből, lencséből és sóból áll. Mára spenótos-gombás sárgalencse lasagnét terveztem, de lusta voltam megcsinálni, inkább kipróbáltam ezt a palacsintát, csak sárgalencséből. Nagyon jól tettem, tök jót vacsoráztunk.
Mivel a lencse hüvelyes, tettem a töltelékül szolgáló raguba gabonát, ami ezúttal teljeskiőrlésű kuszkusz volt (persze, egyáltalán nem uralkodott el a kuszkusz), hogy telejesértékű fehérjét kapjak (ez az úgynevezett fehérjekomplettálás).

A palacsinta hozzávalói:
  • 10 dkg sárgalencse
  • 1 csipetnyi só
  • a lencse térfogatához képest 2-szeres mennyiségű víz
  • kevés olaj a sütéshez
A megmosott sárgalencsét beáztattam, és 3 órányi állás után az áztatóvízzel elturmixoltam. 


A ragu hozzávalói:
  • 1 evőkanálnyi (olíva)olaj
  • 20 dkg gomba
  • 15 dkg spenót
  • 2 cikk fokhagyma
  • őrölt bors
  • 15 dkg-nyi darabos paradicsomkonzerv
  • 10 dkg kuszkusz
  • a tetejére (növényi) tejföl, én sóztam és borsoztam is.
Először a kuszkuszt egy kevés sóval és 2-szeres mennyiségű forróvízzel beáztattam.

A gombát a felforrósított zsiradékon kevés sóval pároltam, majd rátettem a fokhagymát, a spenótleveleket, őröltem rá borsot, és amikor a spenótlevelek egy kicsit összeestek, ráöntöttem a paradicsomkonzervet.
Jól összefőztem, majd a ragut összekevertem a kuszkusszal.



Amíg főtt a ragu, egy enyhén kiolajozott palacsintasütőben kisütöttem a lencsemasszát (minden palacsinta előtt kentem egy picit). 6 db, egyenként 14 cm átmérőjű palacsinta lett belőle. A sütésnél óvatosabbnak kell lenni, mint a lisztből készült palacsinták esetében, mert ezek merevebbek. Amikor elkészült, letakartam a palacsintakupacot egy másik tányérral, hogy biztosan puhák maradjanak.



A tányérjainkon a kiterített palacsintára tettünk a raguból, megtejfölöztük és jól megettük.



Köszönöm, ha leírod a kapcsolódó gondolataidat a bejegyzés alá a megjegyzésekbe, és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet. Az a mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez: az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak (és szépek is).

Nincsenek megjegyzések: