Translate

2023. május 9., kedd

Tojáslepény

Gyakran felmerül a kérdés, mivel válthatjuk ki a kenyeret étkezéseink során, hiszen unalmas rendszeresen szendvicset enni. Ez a tojáslepény egy nagyon jó alternatíva, ami 31,1 g szénhidrátot tartalmaz.

Hozzávalók (személyenként):

  • 2-3 db tojás
  • 4 dkg barnarizsliszt
  • kevés magas zsírtartalmú tejszín, esetleg vízzel hígítva)
  • pici só
a sütéshez:
  • minimális zsiradék a serpenyő kikenéséhez
a tetejére:
  • 2-3 dkg sajt a tetejére (ez mimolette volt, de bármilyen sajt tökéletesí)

A hozzávalókat egy kézi habverővel összekevertem, amíg a keverés tartott, a zsiradékot megforrósítottam, mejde beleöntöttem a masszát és lassú tűznél sütöttem.
Amikor már szép színű volt az alja, átfordítottam (egy széles spatulával, lassan, hogy a még nem szilárd tartalom lecsuroghasson a serpenyő aljába), ráreszeltem a sajtot, és amikor az alja is szép színű volt, megettük. Persze, zöldségekkel.


 
Köszönöm, ha leírod a kapcsolatos gondolataidat a megjegyzések közé és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet, mert mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez, hogy az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak.

Nincsenek megjegyzések: