Translate

2022. május 1., vasárnap

A rántotta, ami sose látott tojást

Úgy érzem, egyre ügyesebb vagyok a  csicseriborsóliszt-rántotta sütésében.
Erre már azt is ki merem mondani, hogy majdnem tökéletes. A célközönség legalábbis tökéletesnek nevezte.


Hozzávalók (ketten ették ezt az adagot)

az alap:
  • 8 dkg (fél bögre) csicseriborsó liszt
  • 1 bögre víz
  • 2-3 evőkanálnyi sörélesztő pehely (a liszt mennyiségének a feléig elmehetsz)
  • kevés fekete só (nem fontos, csak abban az esetben, ha szeretnéd, hogy tojásos íze legyen)
  • egy nagyobb csipet só (amilyet használsz)
  • kevés kurkuma (a színe miatt)
  • kevés zsiradék
a turbó:
  • egy kis fej vöröshagyma finomra aprítva
  • 2-3 szeletolívaíolajban eltett aszalt paradicsom és az olaj, ami kijön vele az üvegből
  • pár szelet gomba (ez most konzev csiperke volt)
  • kevés (frissen) őrölt bors
Ahogyan csináltam:

Először a lisztet, a vizet a fekete sót, a kurkumát és a sörélesztőpelyhet kevertem össze.

Nagyon apróra kockáztam a hagymát és egy tapadásgátlóval bevont serpenyőben, a felforrósított olajokon párolni kezdtem, sóval, hogy a nedvességtartalma kioldódjon és ne piruljon azonnal. Rátettem gombát (ha nyerset használsz, hagyd egy kicsit párolódni), a felkockázott paradicsomot, jól átforrósítottam, borsoztam, és ráöntöttem a lisztes keveréket.

Pár másodpercig erős lángon hagytam, aztán takarékra vettem. Ahol szilárdulni kezdett a széle, alányúltam, és átfordítottam azt a részt, aminek már az alja pirult volt. Ezt mindaddig ismételgettem, amíg az egészet át nem fordítgattam, így nagyon szép színhatást értem el, valamint a puha és a pirult részek szépen váltogatták egymást.
FONTOS: nem szabad kiszárítani (csak, ha úgy szereted), változatos az íze és rusztikus a kinézete, ha ezek a puha és pirult ízek és kinézetek váltakoznak.


Sok-sok zöldség volt hozzá.

Köszönöm, ha leírod a kapcsolatos gondolataidat a megjegyzések közé és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet, mert mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez, hogy az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak.




Nincsenek megjegyzések: