Translate

2020. május 3., vasárnap

Almás és mákos és finom

Bárdos Deák Ágitól tanultam ma ezt a süteményt, amit persze valamennyire a magam képére formáltam. Kevesebb zsiradék került bele, és tettem hozzá mákot, na, meg nem cukorral csináltam, hanem édesítővel. Hihetetlenül jó lett.
(Mondanom sem kell, hogy ha nem diétázol, használj olyan lisztet, amilyet szoktál. Ha nincs kéznél vaj, akkor pedig margarin, vagy olaj is megteszi, és édesítőt is kedved szerint tegyél bele, bátran változtass a lehetőségeid, illetve a szükségeid szerint!)


Hozzávalók (kirészletezem a számolandó szénhidráttartalmakat arra az esetre, ha szükséged van rá):
  • 50 dkg felkockázott alma (én nem hámoztam meg)
száraz anyagok:
  • 21 dkg teljes kiőrlésű (tönköly)liszt (128,1 g CH)
  • 7 dkg finomliszt (49,7 g CH)
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 10 dkg mák --- szemes, nem darált (8,6 g CH)
  • 1 db kezeletlen citrom lereszelt héja
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
nedves anyagok:
  • 4 db tojás
  • 12 dkg vaj
  • 7 dkg negyedannyi édesítőszer (28 dkg cukornak felel meg)
(A számolandó szénhidrátmennyiség 220,3 g, a végén 12 szeletre vágtam, így szeletenként 18,4 g-ot tartalmaz.)

Először a sütőt kapcsolom be 175 fokra (hőlégkeverés).

Felkockázom az almát. Mivel én lusta vagyok és kényelmes, van egy olyan "csodadobozom", amiben különböző betétekkel lehet reszelni, gyalulni, darabolni, így én ezzel nagyon gyorsan felkockázom az almákat. Ha ezt késsel csinálnám, akkor citromos vízben gyűjtögetném a kockákat, hogy ne barnuljanak meg.

A száraz anyagokat összekevertem egy tálban.

A nedves anyagokat egy motoros habverővel összekevertem.

Azután összeöntöttem a két keveréket, összekevertem, majd amikor masszává elegyedett, belekevertem az almakockákat. Nem kell megijedni, nem lesz egy folyékony massza, de fakanállal/spatulával jól elegyengethető a tepsiben.
Egy 17 cm x 30 cm-es, sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam bele.


Betettem az előmelegített sütőbe és 35-40 perc alatt megsütöttem (tűpróba).


Szóval, nagyon finom, bátran ajánlom mindenkinek.



Nincsenek megjegyzések: