Translate

2019. július 27., szombat

"kétparadicsomos", "kétcukkinis" szendvicskrém

Olyan cukkinikrémet akartam csinálni, aminek nincs cukkiniíze, mert L. nem szereti a cukkinit.  Sikerült. Az előbb megkóstolta és ehetőnek nyilvánította. Pirítóskenyérre kenve evett belőle, zöldségekkel.
Nem írok pontos arányokat, mert az elején csak elkezdtem, aztán ezt is tettem hozzá, azt is, miből kevesebbet, miből többet, és a végére így is nagyon jó lett. Bátran kövessétek a példámat, jó dolog a "szabadfőzés".


Hozzávalók:
  • (olíva)olaj
  • negyedelt kápia paprikák
  • héjastől felkarikázott cukkini
  • felkockázott hagyma
  • héjastól felkockázott cukkini
  • lebőrözött, kockákra vágott paradicsom
  • bazsalikom
  • szurokfű (oregano)
  • kakukkfű
  • fokhagyma
  • olajban tárolt aszalt paradicsom
  • bors
A karikára vágott cukkiniszeleteket befújtam olajjal (ecsettel kenve is tökéletes), felforrósított serpenyőben meggrilleztem mindkét oldalukat.  A kápai paprika csíkokkal ugyanezt tettem.




Az aszalt paradicsom fűszeres olajában megpároltam a hagymát (ilyenkor kicsit sózom, hogy ne piruljon, csak párolódjon), rátettem a cukkinikockákat, rászórtam a fűszereket, beletettem az összezúzott fokhagymát, és kicsi vízzel puhára pároltam. Amikor teljesen elfőtte a levét és egy picit pirult is lett az alja, rátettem a felkockázott friss paradicsomokat, és még jól összerotyogtattam.

Az aszalt paradicsomszeleteket felkockáztam.


Mindezt beletettem az aprítógépbe, és inkább rusztikusra, mint homogénre krémesítettem.




Nincsenek megjegyzések: