Translate

2015. július 26., vasárnap

Anya csalamádéjának evolúciója

Anya csalamádéja a legfinomabb a világon. Világos marad, és nagyon ropogós. Imádjuk, de persze, tőle már nem lehet elvárni, hogy ellássa a családot. A receptet pár éve lediktálta nekem, akkor nagy elánnal neki is álltam, és örültünk a végeredménynek. Majdnem olyan jó volt, mint az övé.
Azonban lássuk be, a csalamádékészítés a magamfajta lusta és kényelmes ember számára nem a legkedveltebb foglalatosság, így csak néhány évente veszem rá magam. Két év elteltével  csináltam most újra, és egy kicsit változtattam is rajta. A hagyma egy részét sárgarépával helyettesítettem. Jó lett, remélem, anyának is ízlik majd, ha megkóstolja.

Hozzávalók:
(ebből a mennyiségből 6 db 16 dl-es üveg lesz tele)
  • 3 kg paprika (sárga, zöld, és piros, most csípőset is tettünk bele)
  • 3 kg uborka
  • 3 kg káposzta
  • 1 kg hagyma
  • 1 kg sárgarépa
  • 2 teáskanál nátrium benzoát
  • 2 teáskanál borkősav
  • 2 teáskanál borkén
  • 4 dl 20%-os ecet
  • 1 kg cukor  UPDATE: ERITRITTEL IS TÖKÉLETESEN MŰKÖDIK!
  • 20 dkg só
A zöldségeket lagyaluljuk, a többi hozzávalót rászórjuk/öntjük, és alaposan összekavarjuk. A kavarást többször megismételjük másnapig, amikor az állás során keletkezett lével együtt üvegekbe töltjük, befőzőfóliával és az üvegek fedelével lezárjuk. Aztán megpróbáljuk legalább a nyár végéig kibírni, hogy ne bontsuk fel.





Nincsenek megjegyzések: