Translate

2014. július 19., szombat

A töltött paprika hús nélkül is nagyon finom!

Azóta sem került a fényképezőgép a szervizbe, és fényben nem lehet vele fényképezni. A kép minősége ennek megfelelő. Nem adja vissza azt a szépséget, amit ez az étel mutat.




Beleszerelmesedtem az egyiptomi paradicsomszószba, mivel hihetetlenül finom. Már akkor, csütörtökön este tudtam, hogy csinálok vele töltött paprikát. Húúú, de nagyon jó lett, mindkét "szekcióé". Csak a vegánt írom le, a másik ugyanígy készül, csak a bizonyos klasszikus töltelék kerül bele.

Hozzávalók (2 adaghoz):

A töltelék:
  • 4 db tölteni való paprika
  • 1 bögrényi 2/3-ig főtt barnarizs
  • 1 db vöröshagyma
  • 20 dkg csiperkegomba
  • 2 evőkanálnyi olívaolaj
  • bors
  • 2 cikk fokhagyma
A szósz:
  • 1 nagyobb vöröshagyma
  • 2 db nagyobb lebőrözött, felkockázott paradicsom
  • 3 dl sűrített paradicsom
  • 2 cikk zúzott fokhagyma
  • 2 teáskanálnyi citromlé
  • bors 
  • 3-4 ág szorokfű  
A töltelékhez a felkockázott hagymát olívaolajon sóval pároltam, amikor üveges lett, hozzáadtam a cikkekre vágott gombát, és addig kavargattam, amíg szép pirosra sült. Ekkor rátettem a zúzott fokhagymát és őröltem rá borsot,  párszor még átkavartam és hagytam hűlni, majd elkevertem a rizzsel és beletöltöttem a kicsumázott paprikákba.

Persze a sült gomba, meg a barnarizs a fényképezőgép hibájától függetlenül nem igazán fotogén
A szószhoz a hagymát felszeleteltem, olívaolajon sóval üvegesre pároltam, rátettem a felkockázott paradicsomot, a fűszereket és olyan jó szottyosra főztem.

A hagymás paradicsomragut átkanalaztam egy sütőedénybe, ráfektettem a paprikákat, leöntöttem a sűrített paradicsommal és 175 fokon kb. 35 perc alatt szép pirosra sütöttem.

Abbahagyhatatlan. Aki nem hiszi, járjon utána!




Nincsenek megjegyzések: