Translate

2014. március 1., szombat

Kókuszos diókeksz

A zabkeksz készítésekor írtam, hogy vendégségben voltam, ott ettem hasonlót. Édességet is ettem akkor, dióból sütött "kekszet". Nagyon finom, puha, természetes ízű volt, dió, nyírfacukor és tojásfehérje keverékéből sütötte Marika.
Azóta már csináltam itthon, de nem volt idő lefényképezni, mert hamar megettük.

Gondoltam, ma csinálok másik adagot, de a pakolászás közben  kezembe akadt kókuszreszelék miatt másmilyen lett.

Amiből készült:
  • 25 dkg dió
  • 5 dkg kókuszreszelék
  • 3 tojásfehérje
  • 4 lapos evőkanál nyírfacukor (vagy bármilyen cukor és akár nagyobb mennyiség is)
  • 1 egész tojás
  • ízlés szerint fűszerek, amit egyébként diós sütihez használunk
Az egész tojás azért került a végére, mert azon kívül mindent beletettem az aprítógépbe, és csak addig forgattam, amíg éppen összeállt a massza, így a dió nagyjából darabos maradt benne.

Természetesen mindezt meg lehet csinálni úgy is, hogy késsel aprítju össze, vagy kézzel törjük meg a diót, valamelyik nap én is így csináltam. Ebben az esetben kicsit rusztikusabb lesz, mert nem egyenletesek a darabok. Én kényelmes vagyok, így most a nagyobb adag esetében időt spóroltam a géppel zúzásban.

Az aprítógépezés után kiöntöttem egy tálba, elkezdtem formázni, és úgy gondoltam, nem elég nedves, féltem, hogy nem áll majd össze, így belekevertem még egy egész tojást.
Ezt követően két kávéskanál segítségével kis kupacokat tettem a sütőpapírral kibélelt tepsire és 175 fokon kb. 10-12 perc alatt aranyszínűre és illatosra sütöttem. Ha jól számoltam 43 db lett belőle, úgy, hogy mindegyik egy púpozott kávéskanál masszából készült.

Evés közben két pártra szakadt a család. Van, aki azt gondolja, ez így jó, ahogy van, a maga természetes ízében (szinte alig édes), és van, aki szórt rá fahéjat és azt mondja, legközelebb citromhéjat is reszeljünk bele.
Szerintem így is jó és úgy is finom lesz. Ez a "keksz" tipikusan az a süti, amit mindenki a saját ízlése szerint formálhat. Én pl. legközelebb valószínűleg felhabosítom a tojásfehérjét és úgy keverem bele a többi hozzávalót.


Nincsenek megjegyzések: