Translate

2014. január 31., péntek

Betyárbecsület

Hááát, úgy alakult, ahogy gondoltam. Nem tudok én olyat csinálni, amihez fantázia és kézügyesség kell.
Betyárbecsületből elkészült a macskacsalád. A cicák csúnyácskák, a képek nem jók.
A keksz viszont finom. Legényfogó néven szerepel a Péter Jánosné gyűjtötte Süteményeskönyvben, ahonnan kb. 20 éve sütjük. Akkor a legfinomabb, ha a kekszek fele csokoládés és egy vaníliás egy csokissal alkot párt, lekvárral összeragasztva. Málnalekvárral szeretjük a legjobban.

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 12 g sütőpor
  • 20 dkg cukor
  • 20 dkg vaj
  • 2 tojás
  • 1 zacskó vaníliás cukor
A lisztet a sütőporral elkeverem, majd a többi hozzávalóval összegyúrom. Kb. 0,5 cm vastagra nyújtom, kekszeket szúrok ki belőle, amiket cukorba mártva sütök ki, kb. 180 fokos sütőben, 8-10 perc alatt.
A csokoládás változatban a liszt egy részét kakaóporral szoktam helyettesíteni.

Könnyen, gyorsan elkészül, nem kényes tészta, nem utolsósoban pedig finom.

Kedves Macskanyelv, és 21. SAD! Játékosok! Elnézést kérek!  :)))






5 megjegyzés:

Ági írta...

:D De jópofák!

Gabi írta...

Ezek a cicakekszek igen is nagyon helyesek és a zöld szemek nekem különösen tetszenek! Örülök, hogy játszottál Márti! :)

Márti írta...

Reggel már jót evett belőle a család! :))

Vicuska írta...

Ha elfogadod tőlem- művészemberként állítom, hogy jók lettek!!!! Ügyes vagy! :)

Márti írta...

Vicuska, nagyon aranyos vagy! Nem egyedül csináltam egyébként, mert a nagymacska sablont az uram rajzolta, én csak körbevágtam.