Translate

2013. április 6., szombat

Végre itt a medvehagyma szezon!

Ez azért is jó, mert a piacon valamelyik nap kb. 15 szálat vettem 200 Ft-ért, csakazízekedvéér'. Tegnap  a kedvenc zöldségesünknél egy akkora csokor, amit szinte át sem tudtam fogni, 300 Ft volt. Végre medvehagymát ehetünk medvehagymával, illetve medvehagymát gombával, borssal, mert a fokhagyma-gomba-bors ízkombinációnál alig van finomabb. Legalábbis számomra.

Ma gombás, medvehagymás rizottó volt az ebéd.

A hozzávalók:
  • 1 bögre kerekszemű rizs
  • 2 kis fej vöröshagyma
  • 1,5 dl fehérbor
  • 4-5 dl-nyi zöldségleves (vagy húsleves, mi most húsmenteset akartunk)
  • bors
  • sáfrány (vagy, mint ma nálunk, pici kurkuma, mert nem találtuk meg a sáfrányos szeklicénket sem a helyén, sem máshol)
  • kevés vaj és olaj (én olívát használtam, de más is jó, és a vaj is elhagyható, ha nincs otthon)
  • 70 dkg-nyi gomba 
  • egy maréknyi aszalt paradicsom
  • 1,5 dl-nyi tejszín
  • egy kisebb csokor medvehagyma
  • parmezán reszelék
A vajat az olajjal megmelegítettem, beletettem a cikkekre vágott gombát és alaposan megpirítottam. Amikor kész lett, kiöntöttem egy tálba. Ugyanezt a serpenyőt használtam tovább, hogy az ottmaradt gombaíz hasznosuljon.
Újabb adag vajat és olajat melegítettem, beletettem a hagymát, megsóztam, és megpároltam. Ráöntöttem a rizst, alaposan átpirítottam.
Felöntöttem a borral, megborsoztam, addig kavargattam, amíg a rizs a bort felszívta. Ettől kezdve időnként löttyentettem alá a levesből, közben a sáfrány helyett a kurkumát is beletettem, és egy marékkal összevagdaltam a nyáron aszalt paradicsomunkból, azt is beleszórtam.
Mindaddig öntögettem a levest, amíg puha nem lett a rizs. Ekkor hozzáadtam a gombát, és a tejszínt. Összeforraltam, és amikor kikapcsoltam alatta a tüzet, beleszórtam egy csokor apróra vagdalt medvehagymát, és egy fél maréknyi reszelt parmezánt. Ezekből a tetejére is került bőven.




Nincsenek megjegyzések: