Translate

2010. december 12., vasárnap

Rossz fényképezőgép, betonikus sütemény

Tegnap este "valamiért" újra kefíres süteményt akartam sütni, olyan Mici majdnem sok csokisát. Közben derült ki, nincs itthon pudingpor. Újratervezés következett, gondoltam csinálok hozzá "beleputtyogtatót" túróból. Fél kg túrót 4 tojással, 3 evőkanál keményítővel,  cukorral, vaníliáscukorral, reszelt citromhéjjal elkevertem, de hígnak találtam, ezért tettem hozzá 2 evőkanál tönkölybúza darát, aztán még kettőt. Na, ezt nem kellett volna már, mert amire megsült, minden környező nedvességet magába szívott, túl masszív lett, de szerencsére az ízén nem rontott. Az alaptésztába kandírozott gyümölcsöket, és mézeskalács fűszert tettem.
Közben a fényképezőgép memóriakártyájával is történt valami, és csak ez a sikertelen kép sikeredett róla ma, ebéd előtt.
Szerencsére Anti, Legnagyobbunk kedvese túljárt a memóriakártya eszén, így az ebéd többi részét le tudtuk fényképezni.
Gombalevest főztem, azt a félét, amiről a blog elején írtam. Cikkekre vágott gombát olívaolajos vajon megsütöttem, pici fehér tönkölybúza liszttel megszórtam, felöntöttem vízzel, tettem bele sót, sárgarépát és petrezselyemgyökeret. Pottyantottam bele egy hagymát, egy paprikát, és egy paradicsomot, és egy teatojásban borsot, szerecsendió virágot. Amikor készre főtt, beletettem még zöldborsót, és vajgaluskát.

Csirkemell-curryt ettünk a leves után. Karikára vágott hagymát megpárolok wokban, ráteszek felszeletelt konzerv paradicsomot (jobban szeretem ehhez az ételhez használni, mint a frisset, mert a végére egyneműbbé válik a szósz tőle), kicsit összepárolom, akkor teszek bele fokhagymapépet, kurkumát, curryt, madras curryt, citromlevet, felszeletelt csirkemellet. Miután jól átforrósodott, megszórom kókuszreszelékkel, és felöntöm tejszínnel, vagy tejjel, vagy tejszínnel és tejjel. Alaposan összeforralom, szórok bele frissen törött borsot. Párolt rizzsel szoktuk enni. (Hozzáteszem, mai nagyon kedves vendégeink egyike tett mellé a tányérra egy kis spagettikrémes gombás-húsos sült tésztát, igen mutatós multikulti ebéddé finomítva ezzel.)


Vegafronton tofu-curry volt, amihez a tofut kis hasábokra vágom, és azt főzöm bele a curryszószba.

2 megjegyzés:

paradicsom írta...

Szeretnék referálni, mint vendég: az ebéd nagyon finom volt, a gombaleves különösen!Köszönjük:)paradicsom

Nóri írta...

Kész a gombaleves, tök jó lett! :)