Translate

2020. április 25., szombat

Kókuszos-meggyes pite

ELÖLJÁRÓBAN ANNYIT: EZ EGY BAROMIRA EGYSZERŰ SÜTEMÉNY...  A hozzávalókat összekevered, egy kikent formába beleöntöd és már sütheted is.

Ahogyan én csináltam, cukorbEtegek is ehetik, de ha te ehetsz "rendeset", akkor  a fekete színnel írt hozzávalókat használd a kék színnel írtak helyett. A cukorbetegek, IR-esek figyeljenek rá, hogy amit kék színnel írtam, nem cserélhetik le a fekete színnel írt hozzávalókra.



Mielőtt leírom, hogy hogyan csináltam, elmondom, hogy az uram már megette ezt a nagy szeletet, ami a kép jobb oldalán van, és az előbb hallom a kést "kopogni" az üvegtálon. Kérdezem: te mit csinálsz? Válaszol: kipróbálom, olyan finom-e még, mint az előbb volt.

Egy 29 cm átmérőjű, 4 cm magas piteformát használtam.

Hozzávalók, a tésztához:
  • 6 dl "csillagtej" (ez lassú felszívódású cucc, tejszín és víz keveréke, csodatalálmány, kattints a pirosra, ha látni akarod az eredetét), DE HASZNÁLJ NYUGODTAN TEJET, HA TEHETED
  • 6 db tojás
  • 2,5 dkg negyedannyi édesítőszer, DE HASZNÁLJ 10 dkg CUKROT, HA  TEHETED
  • 20 dkg kókuszreszelék
  • 5 dkg darált mandula, vagy dió, vagy kókusz, vagy liszt
  • 7 dkg teljeskiőrlésű liszt, DE HASZNÁLHATSZ HELYETTE FINOMLISZTET, HA TEHETED
  • 3 dkg finomliszt
  • kevés reszelt citromhéj
  • vanília(őrlemény), DE  HASZNÁLHATSZ EGY ZACSKÓ VANÍLIÁS CUKROT IS, HA TEHETED
  • 1 evőkanálnyi olvasztott vaj (OLYAN ZSIRADÉK, AMIT SZERETSZ HASZNÁLNI) + egy kevés a sütőedény kikenéséhez
a tetejére: gyümölcs (én 50 dkg fagyasztott, kiolvasztott meggyet tettem rá)

A sütőt 200 fokra előmelegítettem (hőlégkeverés).

A tészta hozzávalóit összeturmixoltam (persze, kézzel is összekeverhető, a lényeg, hogy homogén legyen). Ez így egy palacsintatészta jellegű, híg massza lesz, amit a vajjal kikent formába öntünk és beletesszük a forró sütőbe. 5 percig sütjük, ez alatt az idő alatt bebőrösödik a massza teteje. 
Óvatosan kivesszük a sütőből vigyázzunk, ki ne löttyenjen. Rászórjuk a gyümölcsöt és visszatesszük a sütőbe. Ezzel egyidejűleg a hőmérsékletet 170 fokra mérsékeljük.

Kb. 35 perc alatt sül meg, de tűpróba mindenképp szükséges.


Muszáj kivárnom a holnap délelőttöt, addig csak szagolom...



Nincsenek megjegyzések: