Translate

2019. május 4., szombat

Mákos muffin, ami persze nagyon finom

Rahmanyinovot, Fekete Gyulát és Mendelssohnt hallgattunk ma egy kamaraesten, de áhitat ide, vagy oda, a végén már majd' éhen haltam, mert csak kétszer ettem napközben. Hazafelé azon gondolkodtam az autóban, hogy miafenét egyek, mert valamit muszáj... Ahogy leültem itthon, egy mákos muffin képe fogadott az egyik FB csoportban, Baksa Tímea csoporttársam csinálta és nagyon kívánatos volt. 5 perc alatt összedobtam (na jó, az uram darálta a zabpelyhet, az még 2 perc), 20 perc alatt megsült és egyet megettem belőle, így nem üres gyomorral (értsd: leesett vércukorszint) alszom majd el.




Hozzávalók (8 db lett belőle):
  • 2,5 dl őrölt zabpehely (de jó bármilyen liszt, amit használsz)
  • 2,5 dl darált mák
  • 3 evőkanál eritrit (ez így nem túl édes, de mi így szeretjük, ha szükségét érzed, tegyél bele többet, vagy használj cukrot, ha teheted)
  • 1 db nagyméretű tojás
  • 2 dl víz
  • 1 dl (zab)tej
  • 2 nagyobb csipet szódabikarbóna
  • reszelt citromhéj (kezeletlen)
A sütőt előmelegítettem 180 fokra (hőlégkeverés).

A felsoroltakat összekevertem egy spatulával (ha nem találod elég sűrűnek, szórj bele pici zabpelyhet), és a muffinsütőbe belerakott papírokba kanalaztam.

20 percig (tűpróba) sütöttem. Finom is és szép is, meg az uram kedvére való, mert ha tehetné, mákot enne mákkal.


A forrás pedig itt van, köszönöm, Tímea!

Azt mondta Tímea: szeretem az ilyen sütiket, mert 5 perc bekutyulni és betolni a sütőbe, aztán 15-20 perc sütés és lehet enni. Bármikor összedobható. 

2 megjegyzés:

Süni írta...

Köszönöm szépen! :)

Márti írta...

Igazán nincs mit! :)