Translate

2013. november 3., vasárnap

Zöldfűszerek és makréla

Erre épült a mai ebéd. Persze, a szekciók rendben működnek, így volt csirke és gomba-padlizsán is, de az egyforma fűszerezés és az egyforma köret illatos  és színes keretbe foglalta az ebédlőasztalt.

Reggel zöld színű halfürdőt készítettem.  Egy tálba kevés olívaolajat öntöttem, morzsoltam bele kakukkfüvet, tettem hozzá szurokfüvet és bazsalikomot, aprítottam hozzá friss rozmaringot, majd belekerültek a makrélafilék is (most sem szerettem meg zsigereket és testvázakat eltávolítani a helyükről), amiket alaposan megforgattam az olajos, fűszeres pácban, majd lefóliázva betettem a  hűtőszekrénybe.

Kb. 1 liter vizet és tejet (fele-fele) felforraltam, megsóztam, beleöntöttem negyed kilónyi kukoricadarát és puhára főztem. Ekkor borsoztam, került bele egy darab vaj (kb. 5 dkg), és 5 dkg reszelt parmezán. Egy kivajazott tepsibe beleterítettem, az uram egy szilikon ecsettel puha vajat kent a tetejére, és piros színűre grilleztük a sütőben.

Nem csak halfürdő készült a reggeli kávézás után, hanem nagyszemű krumplikat is főztem, héjastól. Meghámoztam, vastagra felkarikáztam, majd a hal sütése előtt vaj és olívaolaj keverékében egy marék felaprított rozmaringgal pirosra sütöttem.

Egy nagy serpenyőben vajat forrósítottam, bőrével lefelé belefektettem a fűszeres olajjal átitatott makrélafiléket és pár perc alatt megsütöttem. Én "biztonsági játékos" vagyok, és hiába láttam, hogy az egyik  oldalán sütve sem marad nyers a makréla, egy pillanatra átfordítottam. Ez épp elég volt arra is, hogy a rátapadt fűszerek ropogóssá süljenek és az ízük, illatuk kiteljesedjen.

A tányéron mindezekre mustáros tejfölt is locsoltunk.


Nincsenek megjegyzések: