Translate

2013. szeptember 29., vasárnap

Magyaros csillagtökragu

Két hete láttam egy selymes fényű, homogénra turmixolt, magyaros jellegű tésztaszószt az egyik FB csoportban. Azóta dédelgetek a kamrában 2 kis csillagtököt, hogy "megmagyarosuljanak". Azt tudtam, hogy inkább ragut szeretnék, színeset, rusztikusat, de a végső forma és az ízesítés ott alakult ki, a tűzhely mellett.


Hozzávalók, kb. 3 adaghoz:

  • 1 kisebb csillagtök
  • 2 nem túl nagy hagyma
  • 1 nagy cikk fokhagyma
  • 2 piros színű paprika
  • 4 db lukullusz paradicsom
  • 4 szelet aszalt paradicsom
  • színes bors
  • fűszerpaprika
  • rozmaring
  • kakukkfű
  • szurokfű
  • bazsalikom
  • 2 dkg-nyi vaj (ha nem használsz vajat, hagyd el)
  • 1 evőkanálnyi olívaolaj

  • A csillagtököt megtisztítottam, nem túl egyenletesre feldaraboltam, és a vaj-olaj keverékén só nélkül pirosra sütöttem.



    Amikor elkészült, kiszedtem a zsiradékból, és a helyére a szintén nem egyenletesre kockázott hagyma került, őröltem rá színes borsot, és azt is megsütöttem, szintén só nélkül.


    A két pirítási művelet között lebőröztem és felszeleteltem a paradicsomokat (Azért döntöttem a lukullusz mellett, mert az kevéssé lédús. Ha másféle paradicsomot használnék, akkor kikaparnám a magházát -elegánsabban: velőjét-, és csak a húsát használnám, hogy ne ázzon el az étel.) és felkockáztam a paprikákat.

    Amikor már szép színű és jó illatú volt a borsos hagyma, megszórtam zúzott fokhagymával, alaposan átkevertem, rátettem a fűszerpaprikát, újra átkevertem, majd rászórtam a többi hozzávalót.

    A zöldfűszereket úgy arányítottam, hogy a rozmaring domináljon, a többi csak kicsit éreztesse magát.

    Szép is, és finom is.



    Talán negyedórába tellet az elkészítése, tipikusan az a fajta étel, aminek a blogbejegyzése lassabban készül el, min ő maga. Közben kifőhet hozzá tészta, elkészülhet rizs, de szerintem nagyobb adagban magában is nagyon jó.

    Nincsenek megjegyzések: