Translate

2017. augusztus 19., szombat

Újra vegetáriánus fasírt.

Ezúttal füstölt tofuból, zöldbab főzelékkel. A tofu és a zöldbab hüvelyes, a fasírtba gyúrt teljes kiőrlésű kenyér és a habarás gabona, tehát teljes értékű fehérje születik. Mi kell még hozzá? Hááát, az íz, meg az illat, aminek szintén nem voltunk hiányában. A füstös tofuhoz egy kis bors, minimális fűszerpaprika és fokhagyma (nálunk helyette hing, hogy L. is ehessen belőle). A zöldbabfőzelék pedig ezúttal "magyaros" (nos, ezen vacakoltunk egy kicsit, mert nálunk ez eddig hófehér volt, és tartottunk a komfortzónán kívüliségtől, de szerencsésen belül maradtunk), így a minimális lecsóalap és a fokhagyma (ebből nem eszik L, mert a "tömény" zöldbabot nem szokta szeretni, de pl. a zöldbabos rizst szereti) ízessé és illatossá tette.

A fasírt hozzávalói (15 db lett belőle):
  • 40 dkg füstölt ízű tofu
  • 2 db zsemle nagyságának megfelelő mennyiségű, teljes kiőrlésű szikkadt kenyér
  • 1 evőkanál útifúmaghéj (ez ne ijesszen el, ha nem jutsz hozzá,  pici víz és liszt is segít a stabilizálásban)
  • 1-2 evőkanálnyi szezámmag (el is maradhat)
  • őrölt bors
  • pici fűszerpaprika
  • 1-2 cikk zúzott fokhagyma (helyette nálunk hing)
  • zsemlemorzsa 
  • olaj a sütéshez
Tudvalévő, hogy kényelmes vagyok, ezért én a fasírtnak valókat - a petrezselyemzöld, zsemlemorzsa és az olaj kivételével mindent - beletettem az aprítógépbe és összekevertem. Persze mindez egy villával, vagy kézzel is kivitelezhető.
A masszába belekevertem a petrezselyemzöldet, és azután 15-20 percig állni hagytam, hogy az útifűmaghéj  megduzzadhasson, ha lisztet használsz, akkor is hagyd egy kicsit állni)

Kigombócoztam, ellapogattam a gombócokat és zsemlemorzsába forgattam a fasírtokat.

Forró olajban oldalanként kb. 3 percig sütöttem úgy, hogy amikor beletettem a fasírtokat a serpenyőbe, akkor levettem a lángot takarékra, és az átfordításkor ismét felvettem.
Papírtörlőn leitattam a felesleges olajat.






Nincsenek megjegyzések: