Translate

2015. március 14., szombat

Melengető leves a mai csúf időjáráshoz


Előre szólok: bármi, bármivel helyettesíthető... ez ugyanolyan finom és laktató -csak nyilván másfajta ízvilág-, ha étolajjal, kelkáposztából, étkezési lencséből, babérlevéllel, krumplival, köménnyel, petrezselyemmel készül, ha az van inkább kéznél.

Félbevágott kelbimbókat, felkarikázott sárgarépát, petrezselyemgyökeret és félkörökre vágott édeskrumplit pirítottam  olívaolajon. Megszórtam római köménnyel. Mikor már "szaglott", szórtam rá gyömbérport, kurkumát, curryt, összetört csilit, őröltem rá színes borsot, és tettem bele vöröslencsét. Felöntöttem vízzel, megsóztam, puhára főztem. Kiszedtem a zöldségekből, joghurttal elturmixoltam, visszaöntöttem. Kapott még egy kis törött római köményt és szárított koriander levelet.

A mennyiségek, kb. 8-10 adaghoz:
  • 1 kg kelbimbó
  • 2 db sárgarépa
  • 1 db petrezselymegyökér
  • 1 db hosszúkás, nem túl nagy édeskrumpli
  • 2 ek. (olíva)olaj
  • 1 tk. egész római kömény
  • 1 tk. törött római kömény
  • 1 tk. gyömbérpor
  • 1 lapos evőkanál curry
  • 1 lapos evőkanál kurkuma
  • 1 kisebb összetört csili, vagy más szárított paprika
  • 1 tk. törött színesbors
  • 1 marék vöröslencse
  • 1 bögre (növényi)joghurt
  • korianderlevél
Ugye, hogy napfényt hoz a mai napba?

Nincsenek megjegyzések: