Translate

2022. március 15., kedd

Pisztrángfilé édesköménnyel, citrommal és cukkinis kuszkusszal

Tudod miért jó, hogy elfelejtettem édesköményt venni szombaton, és hogy vasárnap, autózás közben, a Budapest - Miskolc útvonal felénél jutott eszembe? Éééés, miért jó, hogy ezúttal nem a "nembaj, csinálok mást" elve érvényesült? Mert bementünk megvenni egy miskolci áruházba, és a parkolóban egyszer csak azt vettük észre, hogy egymás mellett állunk az unokabátyámékkal. Nagyon jó volt összefutni.


Ez az étel nem az én kitalációm. Ritkán szoktam pisztrángot csinálni (van egy "bejáratott" étterem az Ördögmalom-vízesésnél, ahol nem csak enni szoktunk, hanem vákuumfóliázott, frissen füstölt példányokat is hozunk el onnan), filét pedig még nem is csináltam, de olyan tetszetős volt, hogy nem akartam otthagyni a hűtőpultban. Így kutakodtam az interneten, és Buday Péter receptje nagyon megtetszett. 

Mivel a pisztráng nagyon hamar elkészül, először a nagyobb tömegű köretet csináltam meg (ezt már csak én tettem hozzá, hogy valami szénhidrátot is együnk, Buday Péter csak édeskömény köretet csinált), DE FIGYELEM, LEGELŐSZÖR A LENTEBB FELSOROLT ÉDESKÖMÉNYT KELL FELSZELETELNI, mert tényleg pár perces cucc az egész.

Hozzávalók a körethez, 2 személyre:

  • 0,5 bögre (teljes kiőrlésű) kuszkusz 
  • 0,5 teáskanál só
  • 1 bögre forróvíz
A kuszkuszt, a sót és a forróvizet egy  tálban összekevertem és lefedtem. Amíg a köret többi része elkészül, épp megpuhult a kuszkusz. (Csinálhatsz persze pl. párolt rizst is, ha neked az egyszerűbb, vagy jobban szereted.)

A köret többi része:
  • egy evőkanálnyi zsiradék (én vaj és olívaolaj keverékét használtam)
  • 1 db cukkini, apró kockákra vágva
  • 1 db kápia paprika, apró kockákra vágva
  • 2 cikk fokhagyma
  • (frissen) őrölt bors
A zsiradékot felforrósítottam és a paprikát, meg a cukkinit beledobtam (fontos, hogy az összevágás előtt mindkettőt szárazra töröljük, hogy ne párolódjanak a zsiradékban), jól átkavartam, rátettem az összezúzott fokhagymát, még egy kis ideig kavargattam, aztán összekevertem a kuszkusszal. Szeretem ezt a fajta kötetet, mert szép színes és nagyon finom. (Ha az étel jellege úgy kívánja/engedi, aszalt paradicsomot és lilahagymát is szoktam hozzá tenni.)

Az eredeti recepthez:
  • 1 db nagyon vékony szeletekre vágott édeskömény
  • kb. 1 evőkanálnyi, szintén vaj és olívaolaj keveréke (de persze lehet az, amit szeretsz használni)
  • annyi liszt (én barna rizslisztet használtam, de mindegy milyen), amennyi a haldarabok bőrén megtapad
  • 4 db pisztrángfilé
  • 1 db citrom
  • bors
Amíg a zsiradék felforrósodott, a haldarabok bőrös oldalát lisztbe mártottam, a másik oldalát megsóztam, csöpögtettem rájuk citromlevet és őröltem rá borsot.
A liszte-bőrös oldalával lefelé beletettem a forró zsiradékba, kb. 1 percig pirítottam, majd átfordítottam és a bőr nélküli oldalát kb. fél percig sütöttem.

Kiszedtem a megsült filéket, egy keveset kiöntöttem a zsiradékból, beletettem a vékony szeletekre vágott édesköményt, és szinte csak átforgattam, nagyon hamar megpárolódik. Nyomtam rá egy kis citromlevet és megsóztam.

Aztán jól megettük.


Köszönöm, ha leírod a kapcsolatos gondolataidat a megjegyzések közé és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet, mert mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez, hogy az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak.

Nincsenek megjegyzések: