Translate

2021. február 11., csütörtök

Zabpelyhes zöldségfasírt

 Már jó ideje "kallódik" a fagyasztószekrényben egy zacskó franciasaláta alap. Ma végre beteljesült a sorsa, fasírt lett belőle. 

Hozzávalók:

  • 30 dkg-nyi zöldségkeverék (felkockázott krumpli, borsó, répa)
  • 1 evőkanálnyi zsiradék (ez most vegán margarin volt)
  • 1 bögre langyos vízbe áztatott zabpehely
  • 1 db tojás helyett egy lapos evőkanálnyi útifúmaghéj (tehetsz helyette egy kis lisztet is)
  • kedvünkre való fűszerek (só /én fekete sót használtam az íze miatt/, bors, fokhagyma, petrezselyemzöld), bármi, amit illőnek gondolunk hozzá
  • zsemlemorzsa
a sütéshez
  • zsiradék (én nem extraszűz olívaolajat használtam)

A  zöldségeket megpároltam a zsiradékon, közben beáztattam 1 bögrényi zabpelyhet annyi langyos vízbe, ami bőven ellepte.
Amikor kihűlt a zöldség, és beszívta a zabpehely a vizet, aprítógépbe kerültek az útifűmaghéjjal  és a fűszerekkel. Mivel picit lágynak találtam, kevertem bele egy kis morzsát. 
(Ha nem használsz aprítógépet, egy kruplinyomó is megteszi, kicsit rusztikusabb lesz a massza, mondhatjuk úgy is, hogy szebb, érdekesebb, változatosabb textúrájú.)

Vizes kézzel gombócokat formáztam, amiket aztán ellapítottam, morzsába mártottam és forró olajban kisütöttem. 

A fázisokat is megmutatom.





Nincsenek megjegyzések: