Translate

2020. május 23., szombat

Tojásfasírt

Gyerekkorom egyik kedvence a tojásfasírt.
Ritkán ettünk, mert a napi főzés a nagymama dolga volt, és ő hagyományos paraszti ételeket főzött. Anya esetenként főzött, szinte csak a nyári hétvégeken (cukorgyári munkás volt, és a répafeldolgozási szezonban folyamatosan dolgoztak, szombaton és vasárnap is), és nagyon szerettem a főztjét, mert teljesen más volt, mint a nagyié és általában az ottani falusi környezeté, különlegesnek gondoltam.

Tejszínes-kapros spenótot akartam ma főzni, úgy gondoltam, ahhoz nagyon jól illik ez a fasírt, az uram meg nem ellenkezett ellene, örül, ha neki nem kell gondolkodnia azon, mit főzzek, mindent szeret.


Hozzávalók:
  • 1 kisebb vöröshagyma apróra vágva 
  • 9 db tojás
  • 3 szelet, hideg vízbe áztatott és jól kinyomkodott teljes kiőrlésű kenyér
  • 1 cikk zúzott fokhagyma 
  • (frissen) őrölt bors
  • fűszerpaprika (én most füstölt chipotlet használtam, úgyhogy ez egy csípős fasírt lett)
  • 6 dkg teljes kiőrlésű zsemlemorzsa 
a sütéshez:
  • zsiradék
Először megfőztem 4 db tojást. Amíg hűlt, a vajból, a sóból, a hagymából és 4 db tojásból rántottát csináltam.

Amíg a rántotta hűlt, megreszeltem a főtt tojásokat. Azután belepakoltam a egy tálba a zsemlemorzsa kivételével minden hozzávalót (a maradék 1 tojást nyersen) és jól összekevertem (a kezemmel). Mivel nem találtam elég masszívnak, szórtam bele egy kicsi zabkorpát, de ez lehet plusz zsemlemorzsa is, és persze az is lehet, hogy egyáltalán nem kell hozzá semmi.

A masszából 8 db pogácsát formáztam, morzsába forgattam és olajban kisütöttem, ahogyan a "normál" fasírtot szokás.


A spenót nagyon egyszerű: a leveleket kevés vajon sóval párolom, aztán szórok rá kaprot és felöntöm egy kevés tejszínnel.







Nincsenek megjegyzések: