Translate

2018. augusztus 26., vasárnap

A leggyorsabban elkészülő pogácsa

Tegnap ketchupfőzés volt nálunk. Ma reggel kitaláltam, hogy a kóstolását pogácsával ejtjük meg, mivel az az egyik legjobb dolog a tunkoláshoz (Bálint sokéves tapasztalata szerint). Na, persze, nem akartam a bűnösnél is bűnösebb lenni, ezért a klasszikus túrós pogácsa hozzávalói közül a liszt egy részét őrölt zabpehelyre cseréltem. Ami még nagyon fontos ezzel a pogácsával kapcsolatosan, hogy miután összegyúrtuk, azonnal süthető, így nagyon hamar elkészül.



Na, nem mondom, hogy sokkal kisebb a lelkiismeret-furdalásom, mintha az eredeti változat szerint csináltam volna, na, de mindegy is, a többiek nem kövérek, csak én vagyok az...


Hozzávalók:

a tésztához
  • 50 dkg liszt (most a fele őrölt zabpehely volt)
  • 50 dkg vaj
  • 50 dkg túró
  • 1 lapos evőkanálnyi só
a tetejére
  • 1 felvert tojás (ha valamiét nem eszel tojást, nyugodtan elhagyhatod)
  • pár dkg félkemény sajt (trappista, edami, cheddar, stb.)
  • magok (én most lenmagot és szezámmagot használtam, de napraforgó és tökmag, vagy bármi, amit szeretsz használni)
A lustaságom és kényelmességem eleve meghatározza, hogy egyszerűen csinálok mindent, ezért beleöntöttem a hozzávalókat az aprítógépbe (ha te nem vagy lusta, vagy nem áll a rendelkezésedre, akkor a lisztet morzsold el a vajjal, és a túróval, aztán ezek szép lassan összeállnak), aztán kiborítottam a konyhapultra, majd laza mozdulatokkal átgyúrtam. Mivel viszonylag ragacsos massza, ezért alá kell lisztezni a nyújtás előtt.

1-1,5 cm magasra nyújtottam, megkentem tojással, rászórtam a magvakat és ráreszeltem a sajtot (ha nem használsz tojást, mindenképp a magokat szórd először, hogy a sajt rá tudja ragasztani a tészta felületére), kis átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszúrtam, az uram elrendezgette a tepsin, és 180 fokos hőlégkeverésben sütöttük meg, kb. 20-25 perc alatt.
Kívül ropognak, belül omlósak.




....és, hogy ország-világ meglássa, mennyire ki bírjuk tolni a határokat, megmutatom a kis szendvicskéket is, amiket gyártottunk a tányérjainkon, csak a fénykép nagyon rossz minőségű lett...
juhsajt, natúr krémsajt és csípős füstölt kolbász van a pogácsákban







4 megjegyzés:

Unknown írta...

Élesztő, sütőpor, szalalkáli v szódabikarbóna nem kell bele?

Márti írta...

nem kell bele, a nagymennyiségű vaj és túró omlóssá teszi

Ági írta...

Köszönöm szépen! :)

Márti írta...

Nagyon szívesen, Ági, de ez a kölcsönreklám nem kellene ide... attól nem fogok hozzád fordulni kölcsönért, hogy ideírsz a blogomhoz...