Translate

2017. szeptember 8., péntek

Csicseriborsó-krumpli "egytál"


Ez a kép még januárban készült, de mindig elfelejtem leírni az ételt. A legfinomabb (vegán) étel, amit valaha ettem, azt hiszem. A krumpli fűszeres kérge ropogós ls hihetetlenül finom, a pirult csicseriborsó ropogós és hihetetlenül finom, a pirult dió ropog és hihetetlenül finom, a vörösáfonya édeskésen savanykás és hihetetlenül finom. Teljesértékű fehérjévé komplettálódik, ha egy kis rizst is eszünk hozzá.

Hozzávalók (kb. 4 adagnyi): 
  • 2 evőkanálnyi  olaj
  • 1 kávéskanálnyi római kömény
  • 1-2 kávéskanálnyi tikka masala
  • 1 doboz alaposan lecsöpögtetett csicseriborsó (és egy kicsi a levéből)
  • 4-5 szem krumpli
  • fél marék dió
  • 1 zacskó aszalt vörösáfonya (mazsola is jó, de áfonyával finomabb)
Olajban római köményt pirítottam, tikka masalát tettem bele, sóztam, beleöntöttem egy doboz lecsöpögtetett csicseriborsó konzervet, és a felkockázott krumplikat, pirítottam, azután minimális konzervlével pároltam, aztán dió és vörösáfonya került bele, végül még megpirítottam egy kicsit.

Érdemes belevágni a számunkra idegen ízvilágú és látványú ételek kipróbálásába, csak azért nem érdemes elkerülni, mert szokatlan (nagymamám 80 éves elmúlott, amikor először kóstolt indiai ételt, szkeptikus is volt a tekintete, amikor látta, hogy csirkét, kókuszt és paradicsomot főzök össze, de aztán megkóstolta és szerette). Ez az étel időspórolós (kb. 30 perc alatt elkészül), nagyon laktató, nagyon illatos, nagyon finom, és arra kényszerít, hogy akkor is eszegessed, ha nem vagy éhes...




3 megjegyzés:

viviterrakert írta...

Szia! Ma megcsináltam, és azt kell mondjam, nagyon jóóó!! Köszi a receptet!! :-)

Márti írta...

nagyon örülök, hogy ízlett! :)

Viktor írta...

megcsináltam ma ezt édesburgonyával, és nagyon jó lett