Translate

2017. március 3., péntek

"Bolognai" rakott krumpli egy különleges alkalomból



Amikor elkezdtem szervezni a Blogkóstoló játéksorozat különleges fordulóját, a jószándék vezérelt, azt gondoltam méltóképpen emlékezünk meg elhunyt bloggertársunkról, hamar kiválasztok a Gasztropajti konyhája blogról egy ételt, és hamar megfőzöm. Ezzel nem is volt baj, elkészült a kiválasztott bolognai rakott krumplinak elnevezett étel, aztán gyorsan el is fogyott, mert nagyon finom volt. Azután beteg lettem, mindenféle problémák is akadtak a mindannapjainkban, és tegnapelőtt eszméltem rá, hogy a bejegyzést nem írtam meg.

Most pótolom, és nagy tisztelettel gondolok az étel kitalálójára, Hajdu István Lászlóra.

Az eredeti recepten én annyit változtattam, hogy nem került az öntetbe liszt.
 
Hozzávalók:

Az alap:
  • 2 kg felkockázott főtt krumpli
A ragu:
  •  kevés olaj
  • 2 db felkockázott hagyma
  • 2-3 gerezd szétnyomott fokhagyma
  • 50 dkg-nyi darált hús
  • 30 dkg-nyi paradicsompüré
  • kakukkfű
  • szurokfű
Az öntethez:
  • 0,5 liternyi tejföl
  • 4 db tojás
  • 1 marék reszelt sajt

Amíg a krumpli főtt, addig az olajon megpároltam a hagymákat, a darált húst, ráöntöttem a paradicsomot, fűszereztem, készre főztem.

Összekevertem az öntethez valókat.

Egy tűzálló edény aljára került a krumpli, rá a ragu, a tetejére az öntet, és 175 fokon kb. 31 perc alatt megsült.

Gyorsan készül és finom.




















Nincsenek megjegyzések: