Translate

2017. január 29., vasárnap

Fasírt és zelleres paradicsompüré, vegán módon

A vegán fasírtok ügyében mindig kihívást jelent az állag, nehezebben marad egyben, mint a nem vegán alapanyagokkal készültek.

Viszonylag ritkán készül nálunk szója alapú étel, egyszer-egyszer használunk tofut. Az egyik vegán FB csoportban láttam egy bejegyzést, tofu gombócok készültek paradicsomszósszal. Azt írta Hajdu Ferenc, az étel készítője, hogy csicseriborsó lisztet használt kötőanyagként. Nagyon formás gombócok voltak, ezért a látottak alapján kitaláltam egy finomnak ígérkező ételt. Jól tettem.




Hozzávalók: (kb. 4 adag):

a gombócokhoz:
  • 30 dkg füstölt ízű tofu
  • 1 cikk fokhagyma (én 1 mokkáskanál ördöggyökérport /(asafoetida, hing/ használtam helyette)
  • én most falafel fűszerkeveréket használtam, de bármilyen fűszer jó, amit szeretünk a fasírtokba
  • 1,5-2 evőkanálnyi csicseriborsóliszt, plusz egy kevés a "hempergetéshez"
  • kevés olaj a kisütéshez, de főzheted is a szószban
a zelleres paradicsompüréhez:
  • 2 doboz egészes paradicsomkonzerv
  • 15 dkg-nyi reszelt zellergumó
  • 3 szál szárzeller
  • bors
  • fokhagyma, vagy ördöggyökérpor (asafoetida, hing)
  • bazsalikom, szurokfű 
 A reszelt zellert forró olívaolajban a fűszerekkel átpirítottam, beleöntöttem a paradicsomkonzerveket, és beleszórtam a felszeletelt zellerszárakat.
A főzés közbeni kavargatástól a konzervparadicsomok szétmentek, így külön nem kellett pürésíteni (nem szerettem volna, ha egy egyenletes masszává válik), kissé egyenetlen, a szósznál sűrűbb állagú étel lett. nem használtam hozzá külön sűrítő anyagot, csak a konzerv levét főztem el.


Amíg a paradicsompüré főtt, a tofut villával összetörtem, összekevertem a többi hozzávalóval. Vizes kézzel gombócokat formáztam, csicseriborsóliszben meghempergettem, és forró olajban kisütöttem.

Főtt krumpli volt hozzá.

Azt el kell mondanom, hogy mi a paradicsomos ételeket a maguk valóságában szeretjük, nem teszünk bele cukrot egyáltalán, de persze, tudom, hogy nem ez az általános. Ha kedvet kapsz ehhez, amiről írtam, édesítsd kedvedre!

Nincsenek megjegyzések: