Translate

2016. augusztus 7., vasárnap

Liszt nélkül és hozzáadott cukor nélkül készült, ráadásul nyers gyümölcspudinggal ettük

Emlékeztek erre a bejegyzésre? Ezek a mostani palacsinták (tulajdonképp édes omlettek) csak egy picit térnek el az ott leírtaktól. A különböző magok helyett kókuszreszelék került a masszába, és kínai ötfűszerrel készült, de persze jó bele csak fahéj, vagy mézeskalács fűszer is. Nyers pudingot csináltunk hozzá szederből és őszibarackból.


Először a pudingot csináltuk meg. Bálint és Katica szedett a kertben szedret, az volt az alapja.

Hozzávalók (kb. 7-8 dl lett belőle):
  • 1 müzlistálkányi szeder
  • 4 db őszibarack
  • 1 kezeletlen héjú citrom lereszelt héja
  • 3 evőkanálnyi útifűmaghéj
Mindezeket összeturmixoltam és betettem a hűtőszekrénybe.


Amíg a puding sűrűsödött, megcsináltam a palacsintákat.


Hozzávalók (7-8 adagnyi):
  • 4 db banán
  • 8 db tojás
  • 1 bögre dió és kókuszreszelék vegyesen
  • 1 kicsi citrom lereszelt héja
  • 1 kávéskanálnyi kínai ötfűszer (de mézeskalács fűszer, vagy csak fahéj is jó)
  • kb. 4 dkg nagyon puha vaj a masszába és egy kevés a serpenyőbe, a palacsinták alá
A hozzávalókat összeturmixoltam, és 4-5 ml-nyi adagokban palacsintákat sütöttem belőle. Ezt írtam a korábbi bejegyzésben: " ...kitaláltam, hogy lefedve sütöm az első oldalt, mert akkor nem marad folyós a teteje, mire fordítani kell. Jó ötletnek bizonyult, mert így szépek maradtak." Ez még mindig így van, mert ha nem fedem le, akkor még folyik a felső oldal, amikor alányúlok a spatulával, és elcsúnyul, amíg megfordítom. A lefedés miatt viszont átpárolódik, így szépek maradnak.

Figyelni kell arra, hogy - bár forró serpenyőben kell megkezdeni a sütést - végig takarék lángon süssük, mert a banán miatt nagyon gyorsan karamellizálódik.

Úgy ettük, hogy megpakoltuk a nyers gyümölcspudinggal és öntöttünk a tetejére kefirt.





A végén mutatok egy "munkaképet". Azért, mert ezen az úticsomagon látszik, hogy tényleg puding állagú a gyümölcs.


Amit még szükségesnek tartok elmondani, az az, hogy a sütésen kívüli tiszta munkaidő a szeder szedésével együtt kb. 20 perc. A sütést pedig egy 25 cm átmérőjű palacsintasütőben, hármasával csináltam.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia Márti!

Tudom, hogy te is szeretsz játszani, ezért gondoltam szólok neked is, hogy kiírtam egy régi játék újabb fordulóját, ha érdekel esetleg, nézz be hozzám
http://zsuzsiafazekban.blogspot.co.uk/2016/08/online-vacsora-csata-jatek.html