Translate

2016. július 23., szombat

Elvégre cukkiniszezon van

Nos, a mai nap a lustaságé volt ismét. Kávézgattunk, zöldséget vásároltunk, gondolkodtunk, mit is vegyünk fel a szomszéd Peti esküvőjére, aztán egyszer csak megéheztünk. Pontosan a férfinép itthon lévő része, mert én folyamatosan dinnyét ettem délelőtt, ezért nem kívántam ebédet.

Szóval, amikor Bálint kijelentette, hogy ő már enne, akkor kezdtünk el azon vacakolni, hogy mit is főzzek. Ő, mint főéhes azt mondta, pirított zöldségeket enne, valami kínai "beütéssel" és rizzsel. Nem egészen fél óra alatt el is készült a kívánság ebéd, csak egy baja volt. Répa forgácsokat is terveztünk bele, de az csak evés után jutott eszünkbe, hogy kimaradt.

Van itthon egy jó nagy cukkini, amit Katica szülei termesztettek a kertjükben. Szép fokozatosan fogy. Tegnap lecsóba került egy része, ma pedig fő alapanyagként jelent meg a Bálint kívánsága szerint.


Ez most csak 3 személyre készült, mert a többiek közül van, aki tengerpartra utazik épp, vannak, akik túráznak a Pilisben, és van, aki fesztiválozásra adta a fejét.

Hozzávalók, tehát 3 főre:
  • 10 szelet, egyenként 0,5 cm vastag cukkini darab (ez kb. 2 kicsi cukkininek felel meg) apró cikkekre vágva
  • 1 db kápia paprika, 0,5 cm vastag félkörökre vágva
  • 1 marék negyedelt apró szemű csiperke
  • 1 db nagyobb vöröshagyma, félbe vágva, szintén kb. 0,5 cm-es hosszanti szeletekre darabolva
  • 2 cikk fokhagyma
  • kevés őrölt bors
  • 1 kiskanálnyi kínai ötfűszer (pici mézeskalács fűszer is megteszi, higgyétek el)
  • fél evőkanálnyi kukorica (vagy más) keményítő
  • 1 evőkanálnyi sötét szójaszósz
  • koriander levél (én szárítottat használok,de ha nincs, vagy idegenkedsz tőle, használj helyette petrezselymet)
  • 1-2 evőkanálnyi olaj
Kivételesen nem wokban csináltam. Egy jó nagy átmérőjű tapadás gátlóval bevont serpenyőben megforrósítottam az olajat, nagy lángon megpirítottam rajta a gombát egy kis sóval, és amikor elfőtte a levét, rákerült a többi zöldség is.

Folyamatosan kavargatva összepirítottam az egészet, rátettem a fűszereket, átforgattam, megszórtam keményítővel, újra átforgattam, felöntöttem szójaszósszal és vízzel.

Összerotyogtattam és már kész is volt.

Párolt rizzsel ettük.



ugye, hogy gyönyörű?

2 megjegyzés:

Viki írta...

Imádom az édes-savanyú és más kínai,indiai ízeket,ezért belevágtam.Természetesen mézes süti fűszerkeverékkel.Isteni finom lett,még a páromnak is ízlett,pedig Ő olyan húst-hússal fajta.Ezen felbuzdulva vittem kóstolót az uncsitesóméknak/tőlük kaptam a cukkínit/Nekik is ízlett.Márti!Köszönöm a receptet!��

Márti írta...

nagyon örülök, hogy ízlett! :)