Translate

2015. október 17., szombat

Sajttal, olívabogyóval sült fokhagymás karfiol


Tegnap nagyon későn értem haza. Elázott, fáradt, és iszonyú éhes voltam.
Szóval, lerogytam a számítógép elé egy fél adag maradék rakott krumplit nyammogva, és egyszer csak egy gyönyörű kép tárult elém. 
Kedves ismerősöm, Vera - akitől már idéztem ételt itt a blogon- egy hihetelenül szép étel fotóját mutta meg a FB-on, az egyik gasztrocsoportban. Szicíliai karfiolnak nevezte. Az uram épp mögöttem ment el, meglátta, és azt mondta, nagyon kívánatos. Fáradtság ide vagy oda, erre bizony felkaptam a fejem, hiszen ritkán mondja bármire is, hogy szívesen megenné.

Mivel majdnem minden hozzávaló volt itthon (Kivéve a parmezánt, helyette vörös cheddart használtam. /Higgyétek el, trappista sajttal is tökéletes lehet, ha épp az van otthon, és olajbogyó nélkül is igencsak ízes./), ma gyorsan meg is csináltam, hogy örüljön.

Hozzávalók:
  • 1fej karfiol 
  •  
  • 2 kisebb fej hagyma felaprítva 
  • 10 cikk fej fokhagyma összezúzva
  • 3 evőkanál extra szűz olívaolaj 
  • 1 marék fekete olajbogyó
  • 2 evőkanál friss petrezselyem felaprítva 
  • egy bögrényi reszelt keménysajt, de mivel vörös cheddar volt itthon, én azt használtam
A kisebb rózsákra szedett karfiolt forrásban lévő, sós vízbe tesszük, 5 percig főzzük, majd hideg vízbe átrakjuk, néhány perc elteltével pedig papírtörölközőre szedjük.
Közben előmelegítjük a sütőt 200 fokra. Egy sütőedényt 1 evőkanál olívaolajjal kikenünk. Közben serpenyőben elkezdünk melegíteni olívaolajat. Hozzáadjuk a felaprított hagymát, majd 3 perc múlva a zúzott fokhagymát és a sót. Puhára pároljuk, beletesszük a petrezselymet és a sajt felét, meg az olívabogyót).
Karfiolt a sütőedényben eligazgatjuk, ráöntjük az olívaolajos, hagymás öntetet. Megsózzuk, majd rászórjuk a maradék sajtot. 25-30 perc alatt aranybarnára sütjük.



Főtt árpagyöngyöt csináltam hozzá (egyik nagymamám gerslinek, a másik nagydarának nevezte), és abba került petrezselyem, mivel a sajtos-hagymás keverékből kifelejtettem. 
Az árpagyöngy eléggé sokára puhul meg, ezért én általában kuktában főzöm, 2-2,5-szeres vízben, sóval. A "jobbik fajta" kuktában úgy szoktam, hogy miután felfőtt, kikapcsolom alatta a tüzet és megvárom, amíg nyitható, ez épp elegendő idő arra, hogy megpuhuljon. A régebbiben főzéskor a sípolástól számított 10 perc után zárom el a tüzet. Igazából mindenkinek ki kell tapasztalnia a saját főzőedényét. Fazékban szerintem kb. 40 perc alatt fő meg.

Vera azt írta, a hagymás öntetet ízlés szerint fűszerezzük, de én úgy gondoltam, a hagymák és a sajt megteszi a magáét, nem kevertem bele semmilyen más fűszert a són kívül.

Az uram végül még nem evett belőle, mivel csülökpörköltevős vendégség volt nálunk. Lőrinc viszont ezt ebédelte, és nagyon ízlett neki. Később megsúgta a célszmély, hogy titkosan belekóstolt és ő is és  nagyon finomnak találta.



Nincsenek megjegyzések: