Translate

2015. október 10., szombat

A lencsét is lencsével...

Ha ősz, akkor lencse. Persze, nyáron, tavasszal és télen is, de a mai szomorkás időjáráshoz és a színesedő levelekhez épp passzolt ez a színes, ízes, indiai fűszerezésű lencseleves.

Ne ijedj meg, ha nem jutsz hozzá többféle lencséhez, éppen olyan jó az általában kapható "étkezési" lencséből is, a többi már csak a ráadás ízben és állagban egyaránt.


Nem teljesen magamtól találtam ki ezt a receptet.  Sik Endre professzor úrtól kapta Bálint ajándékba két évvel ezelőtt - egy "A kapcsolati tőke szociológiája" tárgyban tett sikeres vizsgája jutalmául - a Mautner Zsófia és a Menedék Egyesület által készített Így főzünk mi- messziről jött budapestiek című könyvet, amit jó szívvel reklámozok most itt a blogon. Az aktualitást nem részletezem...
Ebben a könyvben található Egy Dal makhani (fűszeres feketelencse-főzelék) nevű étel, amit levessé formáltam ma, persze, szokásosan nem bújtam ki a bőrömből, és a recept csak egy kiindulási alap volt.

 Hozzávalók, kb. 8 személyre
  • 1 marék fekete lencse
  • 1 marék hegyi lencse
  • 1 marék vörös lencse
  • 1 doboz vörösbab konzerv
  • 1 púpos evőkanál vaj
  • 2 cikk zúzott fokhagyma
  • 2 cm-nyi felcsíkozott friss gyömbér
  • 3 db hámozott, felkockázott paradicsom
  • 2 szál vékony csíkokra vágott sárgarépa
  • fél szál vékony csíkokra vágott petrezselyemgyökér 
  • 1 teáskanál őrölt római kömény
  • 1 teáskanál kurkuma por
  • fél teáskanál csilipor
  • fél teáskanál őrölt fahéj
  • 2 teáskanál garam masala
  • 1 kávéskanál görögszénalevél
  • joghurt (opcionális)
A fekete és a hegyi lencsét sós vízben főztem. Vajon pároltam a fokhagymát és a gyömbért, rászórtam a vöröslencsét, alaposan átkavargattam. Ráöntöttem a felkockázott paradicsomot, belekevertem a felcsíkozott zöldségeket, beleszórtam a fűszereket. Kavargattam egy kis ideig, aztán beleöntöttem a félig megfőtt lencséket főzővizestől. Feleöntöttem még annyi vízzel, hogy leves "hígságú" legyen. Ezután lassan forraltam, amíg minden megpuhult benne. Ekkor kivettem egy merőkanálnyi "sűrűjét", elturmixoltam, és visszaöntöttem.

A család egyik fele joghurtot is kevert bele, amikor ettük.




Nincsenek megjegyzések: