Translate

2015. augusztus 18., kedd

Csak egy kis zöldség

Nna, jövök már az elárvult blogomba. Főzni még csak-csak, enni pláne, de fényképezni, meg blogolni nem nagyon volt indíttatásom az utóbbi időben.

Lőrinc kifejezetten szereti az indiai ételeket, és azt mondta, főzne sabjit, csak segítsek kitalálni. Én persze túlbuzgó, folyamatosan kompenzáló anyaként  úgy értettem, főzzem meg. Sajnos ezért Lőrincnek elmaradt a főzésélménye (legalábbis sabji-tekintetben), viszont mi jól jártunk, mind íz, mind illat tekintetében.

A receptkeresés során nem véletlenül akadtam Hemangi Dasi receptjére, hanem célzottan kerestem, mivel indiai ételek tekintetében nálam, mint sok másnál is, ő a "leg". A receptje borzasztó egyszerű (kivéve a káposzta gyalulását, mert az nem lustáknak való). Majdnem teljesen úgy csináltam, ahogyan Hemangi írta, csak a krumpli-borsó arány borult fel, mert főzés közben derült ki, hogy mindössze egy marék borsó van itthon, amit én végül nem is főztem meg előre, csak beleszórtam a wokba, mert hamar megpuhul.

Tehát (Hemangi receptjét másolom ide, minimálisan átalakítva):

3 ek kókuszzsír (olaj is jó, persze)
2 kk római kömény
1 kicsi zöld csípőspaprika apróra vágva (ízlés szerint)
1 ek reszelt friss gyömbér
2 kk őrölt római kömény
1,5 kk őrölt koriander
1/2 kk kurkuma
4  közepes krumpli
60 dkg káposzta
1 maréknyi zöldborsó
1 nagyobb paradicsom
1/2 kk garam masala
2 kk só

A krumplit megpucoljuk és felkockázzuk, a káposztát vékonyra gyaluljuk vagy apróra vágjuk, a paradicsomot is lehámozzuk majd kockára vágjuk. Egy wokban felmelegítjük a zsiradékot, megpirítjuk benne a római kömény. Hozzáadjuk a gyömbért és a chilit, majd tovább pirítjuk. Ezután a porfűszerek következnek: a római kömény, a koriander és a kurkuma. Elkeverjük és néhány másodperccel később beletesszük a krumplit. Lefedjük, majd úgy 10 perc elteltével a káposztát is hozzáadjuk. Ismét lefedjük, és addig sütjük, míg a zöldségek megpuhulnak. Közben néhányszor megkeverjük, és úgy állítsuk be a lángot, hogy pirulni is tudjanak. Ha már majdnem teljesen puhák, beletesszük a zöldborsót, a paradicsomot, sózzuk, rászórjuk a garam masalát, alaposan elkeverjük, és még pár percig együtt sütjük, fedő nélkül.


Hihetelen illata van! Na, és az íze, még hihetetlenebb. Párolt rizs volt hozzá, de persze ez magában is tökéletes.





Nincsenek megjegyzések: