Translate

2015. május 3., vasárnap

Kávézol velem? Van hozzá túrós rácsossütemény!

A Kávéház és dumaklub FB-csoportban mutatott egy lekváros rácsossüteményt Majer Zoli, aminek elkértem a receptjét. Kivételesen majdnem úgy csináltam meg, ahogyan leírás szólt.  Több diót tettem hozzá, és - mivel a népek túrós-gyümölcsös süteményre vágytak-, nem lekvárral töltöttem meg, hanem túrókrémmel, arra pedig fagyasztott szedret szórtam.

Már tegnap este (éjszaka...) megdézsmáltuk, akkor ropogott, mára meg finom omlós lett.

Hozzávalók:

a tésztához:
  • 50 dkg liszt
  • 10 dkg darált dió
  • 25 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 dl tej
  • 1 citrom reszelt héja
 a töltelékhez:
  • 15 dkg cukor
  • 50 dkg túró
  • vanília
  • 4 tojás szétválasztva
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 2 evőkanál búzadara
  • 1 liternyi friss, esetleg fagyasztott szeder (de jó málnával is, vagy azzal, amivel épp meg tudjuk szórni)
A lisztet, a diót, a sütőport elkevertem a robotgépben. Rákockáztam a vajat, beletettem a többi hozzávalót is, és a késes betéttel összeállítottam. (Mindezt kézzel is lehet, ha esetleg ragad, elbír még egy kis lisztet, nem kell megijedni.) Betettem a hűtőszekrénybe félórára úgy, hogy az egyharmadát külön  csomagoltam, hogy ne puhuljon meg nagyon, mire a rácsozásra kerül a sor.

A túrókrémhez először tojáshabot vertem. Azután alaposan összehabverőztem a cukrot és a tojássárgákat, őröltem bele vaníliát, reszeltem bele citromhéjat, elkevertem a búzadarával, és lazán közéforgattam a tojáshabot.

A nagyobbik tésztát kinyújtottam a nagytepsi méretére (27X35 cm), rákentem a túrókrémet, kiraktam a szederrel. A maradék tésztából hengereket sodortam és berácsoztam vele.

180 fokra előmelegített hőlégkeverésben 30 perc alatt sült meg.




Nem lehet abbahagyni. Tényleg.

Nincsenek megjegyzések: