Translate

2015. május 25., hétfő

Bodzás tejberizs eperöntettel

A bodza és az eper két jó barát, és ezt én minden szezonban ki is használom. A kedvencünk ez a torta, de a legegyszerűbb talán a tejberizs, amit minden évben megcsinálunk ilyentájt.
Ugyanúgy csinálom, mint a "normál" tejberizst, azzal a különbséggel, hogy a hozzávaló tejben 1 napig bodzavirágokat áztatunk. Tehát, ha kedved szottyan rá, nem muszáj az én leírásomat követned, csinálhatod úgy, ahogyan te szoktad a saját tejberizsedet, csak bodzázd be a tejet.

Hozzávalók (kb. 10 adagnyi)

a tejberizshez:
  • 2 maréknyi bodzavirág
  • 1,5 l tej
  • annyi víz, amennyi a rizst ellepi
  • 6 dl kerekszemű rizs
  • 1 csipetnyi só
  • 4-6 evőkanál cukor (mi nem szeretjük túl édesen, és nyírfacukrot tettem bele, de mindegy, mivel édesítjük)
  • vanília
  • 1 kezeletlen citrom lereszelt héja
  • 1 evőkanálnyi vaj
az öntethez:
  • eper
  • kókuszcukor, de ebben az esetben is teljesen mindegy, mit használsz




Előző nap beáztatjuk a leszedett bodzavirágokat a tejbe, majd a főzés megkezdése előtt leszűrjük.



                                         
Egy vastag aljú edénybe  teszem a rizst, úgy, hogy felöntöm annyi vízzel, amennyi éppen ellepi és elkezdem főzni. Attól kezdve, hogy elfőtte a vizet, gyakori kavargatás mellett öntögetem hozzá a tejet. Mindig annyit, ami éppen ellepi. Mindezt addig folytatom, amíg a rizs megpuhul. A főzés elején teszek bele egy csipetnyi sót és vaníliát is. Persze, ha nincs otthon vaníliarúd, vagy vanília kivonat, aroma is megteszi, vagy vaníliás cukor.

Amikor már a rizs teljesen puha, és jó "szottyos", belereszelem a citromhéjat, belekeverem a cukrot és a vajat. 

Közben az epreket összeturmixolom. Van, hogy cukor nélkül, de most tettem hozzá kevés kókuszcukrot. Nem válik édessé, viszont kellemes, picit karamellás lecsengése lesz tőle. Most szórtam bele egy kis útifűmaghéjat is, így sűrű lett, nem folyós. Akár az édessége, akár az állaga hangulatfüggő nálam, illetve nálunk. 

Már csak annyit, hogy télen bodzavirág helyett egy jó nagy löttyintés bodzaszörppel hasonló ízvilágot lehet elérni, ha bodzás tejberizsre vágysz.


3 megjegyzés:

Roza írta...

Ez valami fantasztikus lehet!:)
Ki fogom próbálni!:)

Márti írta...

érdemes kipróbálni, hihetetlenül finom :)

orsi írta...

ez tényleg fantasztikus. Én idén jöttem rá, hogy az eperdzsem fantasztikus mentával bodzával és gyömbérrel is. Nézzétek a receptem http://glurl.co/befozok