Translate

2015. április 18., szombat

Túrófánk, tényleg 10 perc alatt

Már elkezdtek teríteni az ebédhez a népeim, amikor úgy döntöttem, csak eszünk valami édességet is. Valamikor láttam egy túrófánk receptet a FB-on, és derengett, hogy tízperc volt a címében. Beírtam a keresőbe, hogy "10 perc túrófánk", és a rupánerkonyha receptje jelent meg az első helyen.

Elolvastam, előszedtem a hozzávalókat, és mire mindenki előkerült az ebédhez, már a fánkok is megsültek.
Közismert, hogy lusta vagyok és kényelmes, ezért nem formáztam szépre, csak egyszerűen beleszaggattam az olajba egy evőkanállal a tálból. Az eredeti recepten még annyit változtattam, hogy tettem bele citromhéjat és vaníliát is, valamint nem porcukroztuk meg, úgy már a mi ízlésünk szerint túl édes lett volna.
Hozzávalók:
  • 25 dkg túró
  • 2 bögre liszt (fél liter)
  • 3 tojás
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 csipet só
  • 1 kis doboz tejföl (175 g)
  • 3 evőkanál cukor
  • 1 citrom lerszelt héja kevés vanília 
Legelőször olajat öntöttem egy serpenyőbe, azután egy tálban összekevertem a hozzávalókat. Mire elkészültem, forró volt az olaj, és már szaggattam is bele. A fánkocskák maguktól megfordultak, azután kb. ugyanannyi ideig sütöttem a másik oldalát is, majd kiszedtem és papírtörlővel leitattam az olajat. Ha jól számoltam, nekem 35 db lett belőle.

Meggylekvárral ettük.


Nincsenek megjegyzések: